30 juli: En dag i vägen

Denna dag är bara i vägen. Jag önskar det vore fredag idag. Då skulle jag sitta i snickarboden med en bunt folköl och därefter skulle jag transportera mig till Sofie där vi ska ha en mindre kräftskiva.

Så jag funderar på vad man ska orka göra idag... utan folköl o allt? =)

Kanske man ska ta och börja med att fixa balkongen som varit ful i X antal år? Skulle vara suveränt. Har irriterat mig på den länge nu.



Funderat på en sak med det här med elbilar. När elbilarna kommer på stort och alla bensin/diesel bilar försvinner... Vilket sagolikt enormt skattebortfall för staten det kommer bli då! Eller hur?

Anar att Regeringen kommer ta in skatten på annat sätt, men hur då och det är ju så mycket pengar?



Min födelsedag 7 aug. Välkommen att fika/grilla/äta kräftor och festa.
Kräftskivan/grillningen börjar kl 16. Innan det är det sedvanlig födelsedagsfika.
Se tidigare blogg för mer info.




Även otur är en slags tur.
- Ante

Kommentarer
Postat av: Anna

De kommer att ta in det på Högre alkoholskatt, ytterligare vägskatter, förhöjt elcertifikatsavgift på elen och höjd energiskatt på dito.



Vidare finns andra drivmedel på gång och dessa kommer att beskattas multum - vänta bara...

2009-07-30 @ 12:04:57
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Gällande skatten så blir det väl som med pelletsbrännare. Först fick man göra avdrag eller få bidrag (något fick man, jag vet inte riktigt vad). Kostnadssänkningen gjorde att många valde pelletsbrännare och ett par år efter kom skatterna på pellets. Nu sätter folk in Luft/vatten eller Luft/luft system, kanske blir det likadant där, luften beskattas!

Så det man ska göra i hela denna debatt om miljöbilar är att vänta, se vad som blir populärast och inte välja det som är mest poppis, eller alternativt byta när skatten kommer.

Något annat jag tänkt på angående elbilarna är var vi ska få all el ifrån om nu majoriteten/alla skulle gå över till elbil.

Ytterligare en fråga är vad oljestaterna kommer göra när de inte får sina inkomster på oljan mer. O där de som har mest att tjäna på oljan redan sitter på mer pengar än Kalle Anka kommer att göra... Tredje världskriget?

2009-07-31 @ 04:31:51
Postat av: kyd

Anna & Ida:

Det skulle vara komiskt (men kanske nödvändigt) att beskatta övriga saker... som tex luft, haha.



Har också funderat mycket på hur det blir med oljan... speciellt när den tar slut. Blir det en Mad Max värld? Inte nog med att vi inte kan använda bilar med förbränningsmotorer, det går ju ej heller att tillverka saker i plast. Vi kommer smida i järn och använda häst i framtiden.

2009-07-31 @ 10:48:33
Postat av: Ida

Ja! Då skulle det vara SLUT med allt slarv! Som att tex glömma köpa något i affären. Gud förbjude! När man måste sadla hästen och ge sig iväg en gång till! O hur får man hem pappkassarna när man sitter på en häst?



Har du hört om plastön i Stilla havet förresten?

Det har bildats en ö, lika stor som Europa, mitt i havet. Ön är av små plastpartiklar och dessutom enormt djup. Den går inte ta upp o den går inte att förstöra. (Så som jag hört det.) Dessutom håller det på att bildas en till!

2009-08-01 @ 01:30:19
Postat av: Ida

http://temfunderingar.wordpress.com/2008/12/16/sopberget-i-stilla-havet-forsattning/

2009-08-01 @ 01:39:51
Postat av: fia

läs min blogg om mobbning och öppna ögonen :) en ändring måste ske, eller hur? kram!

2009-08-01 @ 02:11:30
URL: http://haveheart.blogg.se/
Postat av: Vingo

Ida: Att oljan är på väg att ta slut är ett definitiv faktum! Alla länder som producerar olja har fått uppskatta hur mycket deras oljekällor har att ge och samtliga länder har olja för motsvarande femtio år framåt på ett ungefär i snitt... Då ska vi också betänka att detta är räknat på dagens konsumtion av råolja men det egentliga faktumet är att vi förbrukar mer och mer för varje år. Vimåstehitta andra varianter av motorer för att inte hamna i Kennys Mad Max-skildring av värld... Det kommer massor av lösningar på elproduktion, bla vågkraft men även andra smarta lösningar. Det jag gillar med vågkraften är att den är fri från koldioxid och att den även främjar återväxten av fisk, skaldjur och annat djurliv för fiskarna kan inte bottentråla när vågkraftsgbojarna ligger där och pålarna som håller fast dem är byggda med håligheter där musslor, småfiskar och annat frodas och växer. Där kommer det att komma fler liknande lösningar och sånt gillar jag!



Det blev ett mastodont-inlägg men det här ligger mig oerhört varmt om hjärtat, oavsett om jag jobbar på elbolag eller ej =)

2009-08-01 @ 02:37:23
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Admin

Har köpt Kamagra utan problem hos http://potensmedel.co.uk

De har bara Kamagra tabl för tillfället, men fungerat klockrent varje gång.

2012-05-04 @ 23:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0