10 mars: Fordonsköp verkar vara intressant

Slog besöksrekord igår. Fordonsköp verkar vara intressant =)

Nu står den hemma på gården iaf... Opelen Astrononen. Eller Opel Astra om man vill uttrycka sig som en normalt funtad person.

Första bilderna på den i vår ägo:



Inte ett minsta fel att irritera sig på under hela körningen från Sandviken till Skog. Det tror jag aldrig jag fått uppleva någon gång efter ett bilköp. Den luktar nytt och den går som en ny bil. Fullständig servicebok och alla papper är sparade sedan den var ny 2005. Den genomgick idag även en större service innan jag hämtade den och nästa service blir nästa år.

Nu äger jag bara två bilar! Idag blev jag av med både Passat och Audi. Min (stackars) broder tog över dem. Vi gjorde en affär med penningar och en motorcykel i inbyte.

Den andra bilen är självklart Buicken.





Har nyss kommit hem från ett möte angående skolans framtid här i Stråtjära/Skog. Det har yppats att någon/några byskolor ska läggas ner i Söderhamns Kommun.

Vi har ikväll tagit upp olika argument att få ha kvar skolan och det finns inget förutom kortsiktiga ekonomiska intressen för kommunen att lägga ner byskolorna. Så vi får se hur det blir. Ska ha ett till möte på måndag då vi ska träffa politikerna som har mandat i denna fråga om skolornas vara eller icke-vara.



Ska äntligen ta upp det jag lovat ta upp i flera tidigare bloggar... den värsta smärta jag upplevt.

Jag har två olika former av smärtor jag skulle vilja förtälja... En på kort tid och en på lång tid.

Den smärta jag kommer ta upp i dagens blogg är den som handlar om den jag upplevde på en lång tid.

Jag hade nyligen flyttat ihop med min fd:a flickvän (Jennifer) och som brukligt hade man ofta fysiskt samröre med varandra. Detta samröre ledde till att mitt immunförsvar fick ge vika innan det kunde acklimatiseras med min partners och det innebar - urinvägsinflammation.

Jag hade aldrig fått det någon gång så jag trodde jag hade fått ont i ryggen (åter igen) då jag hade ett tungt arbete med däckverkstaden.

Första dagen av smärta var väl rätt okej och man tänkte ju att det går ju över snart... MEN det gjorde det ju inte precis!
Fy fan och hans grönjävliga morsa vilken smärta det blev från dag två. Hade knappt sovit något under natten. Försökte lägga mig rakt på golvet under natten men kunde endast ligga i fosterställning. Jag trodde ju fortfarande att det var ryggproblem.

Efter en veckas obegriplig smärta, där jag om dagarna låg oftast i fosterställning och grät och grät så fick jag ta och pallra mig till doktorn. Jag kunde knappt ta mig ut till bilen och än mindre kunna köra den till sjukhuset men det gick. Jag ville ha armarna runt kroppen för det gjorde ont när jag sträckte ut dem för att kunna ratta.

Väl på plats fick jag kvida fram svar på diverse frågor som ställdes av läkaren. Frågorna löd ungefär så här... "Har du en ny flickvän?" osv. Så läkaren anade att det var urinvägsinflammation av grövre sort fastän jag kunde pinka utan några problem. Det var värre med nummer två av någon anledning?

MEN det syntes inte några baciller i urinprovet av någon fucking anledning så det slutade med att läkaren trodde det var förstoppning och inte något tjall med njurarna!!

Fick några smärtstillande, laxermedel och en klapp på axeln... och inget av det hjälpte precis. Smärtan fortsatte, jag grät mig genom en vecka till utan att kunna sova eller äta.

För att kunna förklara smärtan någorlunda så kan jag beskriva den som att någon stark rackare oavbrutet klämde åt med sina nävar runt där njurarna sitter. Hela tiden! Utan att släppa taget!

Efter ytterliggare en veckas obegripliga smärtor fick Jennifer till sist be min far komma och bära ut mig i bilen för jag kunde omöjligen gå själv.

Fick åter igen igen göra ett urinprov och denna gång såg läkaren direkt att jag hade urinvägsinflammation. Det plaskade ju fullt med stora baciller i den lilla koppen.

Fick jättestark pencillin med mig hem och efter ynka TVÅ dagar var jag helt återställd. Kom ihåg att jag skrattade när jag vaknade och inte kände någon smärta alls. Log hela dagen minns jag. Jag tog även och kutade runt huset någon gång i ren lycka.

Nästan två veckors onödigt lidande egentligen...
Det var absolut bland det värsta jag upplevt i hela mitt liv och skulle utan tvekan hugga av mig ett finger för att slippa uppleva dessa veckor igen.



Får en del mail både på Helgon och Lunar från ryska kvinnor. Självklart är det någon form av lurendrejeri. Är det fler som får dessa mail av er som läser min blogg?



Har gått ner tre kilo nu! Har inte blivit så mycket motion men kosten är helt annorlunda än vad jag brukar slänga i mig.

Angelica har beställt någon video med yoga... vet inte om hon trodde jag skulle börja med det för då ska det då mycket till.

Kan inte ens sitta som utövarna av yoga gör. Mina knän har en fallenhet att hoppa ur led i en sådan ställning... och på tal om smärta så är det också en av det jävligaste man fått upplevt.



Hittade en DVD skiva med massvis av gamla bilder häromdagen. På mig, bilar, djuren, folk, Angelica... ja en massa bilder från förr. Tänkte ta med några i bloggen då och då.

Här är några gamla bilder på mig & Angelica. Bilden i mitten är riktigt gammal som ni kanske ser av kroppens omfång och även bärande av militärglasögon.


Kommentarer
Postat av: Anna

Först tänkte jag: Urinvägsinfektion, kan det verkligen vara din allra värsta smärta!?! och drog mig till minnes om historien om liniment och en pung :D Men så insåg jag att urinvägsinfektionssmärtan (oj vilket ord det blev!) höll ju faktiskt i sig i två veckor så jag förstår att att den vinner.



Och nej, jag får inte mejl från ryskor men Lars har påtalat att det dyker upp lite här och där...

2009-03-10 @ 23:37:45
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: mange

Fint att du stöder GM det behöver dom, åsså är den nog betydligt bättre än en alfa, även om dom är rätt skoj, du skulle förresten inte blivit en brat i en alfa d va mer en underhuggare i sopranos jag försökte beskriva :)

2009-03-11 @ 01:22:44
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Alla brudar älskar min press och vill ha mig..Minns när man låtsades vara tjej inför sensommarblotet 2001 och raggade på folk i crewet.Uffe avslöjades mig efter tredje inlägget medans hans polare fortfarande tror att det var en het och villig tjej som ville ha han...



Minns inte om jag raggade på dig med =()

2009-03-11 @ 03:26:57
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Angelica

Haha! Ja på de där korten var man ung och fager :)

2009-03-11 @ 07:52:27
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: kyd

mange: Jaha haha... ja lik förbaskat så var denna bil bättre på många olika sätt.

2009-03-11 @ 11:13:00
Postat av: Anna

Ha ha ha, ja just det - Kattungen! :D



2009-03-11 @ 18:10:11
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Urban

Jävlar vad gott att läsa om dig och ditt liv Kenny! Det verkar gå bra för dig, kul!

Ibland kommer jag att tänka på den korta period vi hängde. Spövändan i Högbo och moppekrocken är starka minnen.

Kram!

2009-03-11 @ 20:33:22
URL: http://bollfot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Istället för att sitta på rumpan med fötterna innåt och knäna utvikta så kan man sitta på knäna. Man kan oxå sitta i den första ställningen men med en ihoprullad filt eller liten pall under sig. Man kan oxå sitta som många gravida gör. De sitter med utsträckta ben med fotsulorna ihop och knäna lätt utvikta. Å självklart kan man växla ställning under tiden man sitter där! Huvudsaken är att man sitter i en ställning som ger en korrekt hållning. DVS, ryggraden ska kännas så rak som möjligt utan att man behöver anstränga sig så mycket. Man ska sitta på sittbenen vilket man känner om man sätter sig ner och liksom "delar" på skinkorna, min yogalärare beskriver det med att "låta rumpan flyta ut". Det är oxå viktigt att ha huvudet i rätt ställning. Man kan tänka sig det som att någon drar baksidan av huvudet uppåt. Som om någon drog några hårstrån uppåt.

Tycker absolut att du skulle prova! Lycka till!

2009-03-11 @ 22:23:54
Postat av: kyd

Skulel yoga passa en raggarslusk som mig då? =D

2009-03-12 @ 12:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0