14 mars: Grävde mig in till Audin

www.tjuvlyssnat.se
McDonalds, Kristianstad

Två kvinnor ~40 pratar om vilka artister som ska vara med i Melodifestivalen senare på kvällen.
Kvinna 1: Det är hon den där hemska ikväll. Carola av Snuggles.
Kvinna 2 : Vem var Carola av Snuggles nu igen?
Kvinna 1: Men du vet, den där jättehemska.
Kvinna 2: Menar du Caroline af Ugglas?
Kvinna 1: Precis! Jag visste att det var en massa G:n i namnet!



Det här vykortet fick jag från Jocke... den jäkeln.
Om jag är den till höger så är fan Jocke den i mitten med musch och långt hår.

På tal om dansband...
Herr Drycks senaste kommentar om Eldorados skivomslag fick mig att bryta ihop av kvidande skratt.

Äntligen funnit en passande toalett åt Johnny !!



Ett företag jag vill uppmärksamma i dagens blogg:
Café 83 i Kilafors. (Nej, Johnny det är inget vänster-café).



Så... där var alla länkarna avklarade i dagens blogg. Brukar ju alltid bli några stycken. =)

Igår var det lugna gatan här hemma. Försökte hålla mig vaken så sent som jag bara kunde för att kunna få ut max av helgens tid. Trodde jag skulle sova längre idag men vaknade 930.

Innan jag skulle slänga mig på Kalas Puffarna så gick jag ut tillsammans med Balder. Medans jag gick och hämtade en kupévärmare som jag skulle sätta i Audin, så hade Balder sprungit bort. Det tog knappt en minut. På äldre dagar har han förmågan att bara försvinna ut i skogen den jäkeln.

Han började med detta bortspringeri för ett år sedan. Jag tror han börjar bli senil på någe vis. Han bara går dit nosen pekar och glömmer resten. Han sprang aldrig bort förr.

Så det var bara att sätta sig i Opelen och försöka leta på honom och då träffade jag grannen Pelle som hade stött på honom och sagt åt honom på skarpen att gå hem. Då hade han gått hem också.

Nåväl. Jag grävde mig in till Audin för den såg ut som en stor snöhög och satte i kupévärmaren för min bror kommer i morgon och hämtar den. I fredags bad jag grannen skotta fram bilen med traktorn. Så jäkla mycket snö var det runt den.





Just nu är svärmor, Jon och mamma Angelica på Bygdegården på loppis. Jag ska slappa lite tills de kommer tillbaka. Sen ska vi till Jon´s tremänning Wilma´s födelsedagsfest.

Ikväll blir det iaf att ta sig en öl eller två, då det är lördag och allt. Igår räckte det med en termos kaffe.



Ha en trevlig lördag... Det ska jag ha med öl, musik, Xbox, familj och TV-tittande.

Kommentarer
Postat av: Frida

Har ingen aning, såg att det stod nånstans att det skulle bli inom kort och typ i några mindre lokaler i Kilafors, Alfta och så..

2009-03-14 @ 11:52:51
URL: http://teufelin.blogg.se/
Postat av: Nettan

Vilken buse han är Balder pojken... Du får tala om för han att han är för gammal för att vara ute och ragga.. Klappa om han från mig.. Skulle vilja träffa han,om ni har vägarna förbi viken och han är me kan ni väl hojta till... De var ett tag sen jag såg han nu... Ha en bra lördag...

2009-03-14 @ 13:26:58
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Anna L

Lät som en mysig lördag kväll de =)

2009-03-14 @ 15:36:18
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Han började med detta bortspringeri för ett år sedan. Jag tror han börjar bli senil på någe vis. Han bara går dit nosen pekar och glömmer resten. Han sprang aldrig bort förr.



Påminner ju om dig när du är full hos mig !!

2009-03-14 @ 16:22:17
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Anna

Ha ha ha! Jocke har rätt, mannen på vykortet är LIKT dig! :D

2009-03-14 @ 20:58:33
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

HERREGUD!!

"Eldorados bedyrar att detta är sådant som ALLA tycker om. Uppriktigt sagt kan jag faktiskt tänka mig en hel del människor som inte tycker om att serveras fem portioner kuk när de plockar fram en skiva. "



Klättrar upp på datorstolen igen och torkar skrattårarna

2009-03-14 @ 21:02:37
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja faktiskt! :D Det ser ut som en Kenny i skepparkrans med glasögon sprungna ur tidigt 80-tal :D

2009-03-14 @ 22:20:41
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

وقتتان را تلف نکنید با اسلام، محمّد، الله، قرآن و چرت و پرت و مزخرفات. اسلام یک تجارت و قانونهایی است برای کنترل کردن اشخاصی که عقل و هوش لازم، برای اینکه برای خودشان تصمیمگیری کنند، ندارند. و برای کسانی که از عقلشان استفاده نمی کنند. باهوش باشید. قلب و فکرتان را باز کنید

2009-03-15 @ 19:53:47
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0