15 mars: Jon förvånar

Den lilla mannen på 2½ år förvånar mig varje dag, och jag blir samtidigt jättestolt över honom.

Han är jätteduktig på siffror för hans ålder. Frågade min mor idag och jag kunde inte en enda siffra förrens jag var 4 år.

Att han är duktig på pussel har jag redan nämnt och de svårare pusslen han fick för ngn vecka sedan kan han jättebra redan. Han klådde sin äldre kusin Denniz idag på pussel-läggning, haha. Ja... och Denniz klådde mig ordentligt på Guitar Hero. =)

Nu ikväll när vi alla tre i familjen duschade, tappade jag och Angelica hakan helt och hållet. Vi stod och tittade på varandra som två fån när lille Jon för ihop mig och Angelica och säger "pappas snopp i mammas..."
Det sista sa han inte av någon anledning.

Men va i hela friden!!?? HUR i hela fridens namn kan en två åring veta något sådant? Vare sig jag eller Angelica har nämnt något om blommor och bin överhuvudtaget, förutom att man kan ha bebisar i magen.

Jag fattar inte... det måste ju komma från dagis? Den enda förklaring jag har.

Oavsett så är jag ju stolt över honom att han förstår så mycket. Han pratar oavbrutet och börjar fråga en massa om allt möjligt. Nu tycker man det är roligt men jag vet inte vad jag tycker om ett år, haha.



Som ni kanske listat ut så har brorsan med barnen varit här. Morsan följde med hon också då brorsan skulle hämta Audin han handlat av mig.

Började i morse att gräva fram Audin och höll på hela förmiddagen. Var helt dyngsur av svett när jag var klar.

Vi passade även på att grilla korv ute på gården tillsammans med Anders och svärmor i det fina "vår"-vädret.

Det var till och med så varmt så jag kunde spola av Opelen.





Ännu fler underbara låtar:

Allman Brothers - Ramblin' Man
Tom Petty & The Heartbreakers - Runnin' Down A Dream
Queen - Keep Yourself Alive
Led Zeppelin - Rock & Roll
The Coral - Dreaming Of You



Fortsätter med några länkar:

Damer... vilken skulle ni välja? Pick & choose!

Mångkulturens baksida är Sveriges framsida =(

Ulf-Gunnar gör ngt suspekt vid en mack.



Har ju lovat att berätta om den värsta kortvariga smärtan jag upplevt. Vissa har hört/läst den här berättelsen sedan förr men varsågod ändå:

När jag flyttade ihop med min första flickvän i en lägenhet i Kungsgården skulle hon envisas med att skaffa katt så klart. Sagt och gjort, två kattungar blev det.

Den ena kattungen verkade helt normal fast lite skygg av sig men den andra kattungen... herrejösses vilken idiot.

Katten flög och far hit och dit i lägenheten och var allmänt galen. Inte nog med det så pinkade den i soffan och fåtöljerna på pin kiv.

Man såg i ögonen på kattstackarn att han inte var riktigt riktig.

En morgon vaknade jag av att det smärtade på bröstet. Man vaknade sakta upp och var sömndrucken och desto mer vaken jag blev, desto mer blev smärtan påtaglig. Drog upp täcket och ser den lilla galna kattungen med min bröstvårta i munnen!

Jag kan lova er att den där katten hade planer på att försvinna iväg med min bröstvårta för bröstvårtan var ungefär två cm lång i detta utdragna tillstånd och nu överdriver jag inte.

Kattungen kämpade febrilt med att dra uppåt med sitt huvud med bröstvårtan mellan sina framtänder och ett ordentligt spjärn med frambenen på mitt bröst.

Jag skrek rakt ut och fick tag i kattungen och slängde den till andra sidan rummet. Sambon fick trösta mig medans jag kipade efter luft och torkade tåren på kinden.

Bröstvårtan var öm i en vecka.

Kattungen fick underligt nog leva kvar men det brast för mig då ca två-tre veckor senare jag upplevde samma sömndruckna smärta en morgon. Men denna gång kom smärtan från annat håll...

Vaknade lite snabbare denna gång och drog upp täcket och fick se en liten katt med komplett galna ögon klamra sig fast runt min snopp, som befann sig i ett morgonstånd, gnagandes på ollonet med sina kindtänder!!!

Om jag skrek högt förra gången så så skrek jag dubbelt så högt denna gång och katten fick sig en repris att flyga genom rummet.

Hoppade upp, sprang runt runt i lägenheten och visste inte var jag skulle ta vägen. Samtidigt for tankarna i huvudet att det blivit något allvarligt fel på mandomen. Kändes som kattungsfan hade tagit sig en ordentlig tugga men det hade den gudskelov inte. Det var ett rejält fult märke på ollonet med några hål från de vassa kattungständerna.

Har för mig jag stod med kallvatten i handfatet och baddade snoppen länge medans jag hulkade och skakade oavbrutet.

Det tog två veckor innan det läkte och jag kunde inte röra ollonet under hela den tiden. Fick ju känna på munkarnas hårda levende dessutom utöver smärtan!

Som ni förstår så fick kattungen lämna detta jordeliv ganska snabbt efter den händelsen.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha! Skrattar lika gott varje gång du berättar historien om den tokiga kattungen :)

2009-03-15 @ 21:39:01
URL: http://mjam.blgg.se
Postat av: Josephine

Haha men vafan vilken jävla cp-katt ! Hoppas allt är bra med er :)

2009-03-15 @ 21:43:16
URL: http://bootbyrd.blogg.se/
Postat av: Anna

ASG Säger samma som Agnelican - Tror jag kan skratta lika gott åt historien varje gång jag får höra/läsa den :D



Sen ang vilken man jag väljer från länken du har lagt in - Kan jag få betala för att slippa samtliga?

2009-03-15 @ 23:16:54
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock



Muhahahahahahahahahahahaha !

2009-03-16 @ 04:22:15
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Anna L

Haha, man kan ju inte göra mycket annat än att skratta när man läser det där. Lät som en snäll katt ;-)

2009-03-16 @ 11:00:51
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: jenny

Tycker man ser då och då utlänska repotage om den urdåliga mångkulturen i sverige och vad den har drabbat sverige. men ingen i detta landet, som det faktiskt gäller vågar göra detsamma! Tänk om Aktuellt skulle sända samma program och säga samma sak?

2009-03-16 @ 12:57:25
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot
Postat av: Josephine

Det låter ju toppen det :)

2009-03-16 @ 17:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0