2 mars: Letar praktikplatser

Har fullt upp med att finna praktikplatser till min personal. Vi har fått ihop en del men det behövs flera.

Så jag sänder ut en förfrågan till er alla om ni vet om någon som behöver en praktikant eller flera?

Det behöver ej vara ett företag, det går även bra att praktisera hos en förening.



I förra bloggen hade jag en länk till en låt av Oldelaf.
Hittade en till skön låt.
Många religiösa inslag i videon men jag vet inte vad de sjunger om utöver titeln Nathalie eftersom det är på franska.



Jon är för rolig när han snackar. Det går med full fart och han kan sätta orden i annan ordning och vissa ord får man gissa sig till men det går jättebra. Man vill lära sig snabbt för han blir så förbaskad om man inte förstår, haha.

Roligaste ordet är när han ska säga spöken.
 en-bög-en



Jösses va han lägger pussel vår son! Han är helt galen i pussel. Trodde han hade ärvt mamma och pappas tålamod men inte då.

Han är duktig också. I helgen la han ett pussel han aldrig lagt förut och hade vi inte stört honom med en glass så hade han nog inte gett sig förrens han var klar. Halva pusslet hade han hunnit lagt redan!

De pussel han har hemma kan han nog lägga i sömnen och det första han säger när han kommer till dagis är - pusseeeeeeel.





Bestämt mig nu... ni är mina vittnen!
Ska motionera några ggr i veckan, äta rätt och ta mig för saker som jag skjutit upp här hemma (dvs hur mkt som helst).

Började idag och ska hålla på tills sommaren så man kommer i sin mankini.

Den här snubben har kommit i sin men jag har lite att jobba på än.



Angående en fråga jag hade i förra bloggen:
Whisky, eller på Irland och i USA whiskey (i Kanada används båda stavningarna).
Tack till Ida, Therese & Anna.

Dessutom skämde jag ut mig att säga att Four Roses är en whiskey.
Det är en bourbon och inget annat!

I USA är det visst lag på hur man framställer en bourbon så den inte ska förväxlas med en whiskey.

Jag uppfattade dock inte någon stor smakskillnad mellan en ordinär whiskey och denna bourbon (nu får jag väl skäll igen).


När jag pinkade häromdagen, knakade det till i ryggen!
(wtf?)



Kommentarer
Postat av: Anna

PLEASE bespara mig från dig i Mankini, eller förresten - det måste jag bara se! Fast ändå inte... :D



2009-03-02 @ 21:39:42
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

En bourbon kommer från amerikansk whiskey. När whiskeyn innehåller 51% - 80% majs är det en bourbon. Den ska även vara lagrad på nya, kolade ekfat i minst två år. Den får till skillnad mot whiskeyn dessutom inte kolfiltreras innan den hälls på flaska.

Må väl!

2009-03-04 @ 03:41:03
URL: http://idadidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0