20 mars: Lyckliga fredag

Den sinnestämning man har om dagarna, beror väldigt mycket på personer i sin omgivning har jag märkt. När kollegor eller chefen är irriterad, då blir även min dag stressig och jobbig.

Men idag är det en riktigt bra dag... inte nog med att det är fredag, allt har gått bra idag på jobbet och solen skiner. Hemma står kvällsölen och väntar idogt på att man kommer hem.

La fram en struktur till chefen idag om hur jag mfl kollegor ska arbeta framöver med kundkontakter och han tyckte det lät strålande och med det blir vi också glada och känna trygghet om hur man ska arbeta.

Eftersom det är anställningsstopp för tjänstemän så kan jag inte ännu bli tillsvidareanställd efter min visstidsanställning som går ut sista april.

Så jag hade Sveriges kortaste anställningsintervju idag med chefen som varade i knappt 4 minuter där han ville höra om det var okej att förlänga visstidsanställningen i tre månader. Frågan och svaret tog iof endast 30 sekunder. Resten av tiden var övrigt snack, haha.

Om man har en visstidsanställning gör det att man klarar sig från avsked vid ett varsel (som det iof inte är tal om) då det handlar om att man är anställd pga kompetens som behövs i en viss period. Krasst sett så är det provanställda och tillsvidareanställda som får gå först vid varsel om avsked på en arbetsplats. Så det känns tryggt förståss. Men istället har man en tidsatt anställning som då vid behov kan förlängas, som i detta fall.

Om vi ska fortsätta prata jobb, så är vårt högsta mål att få medarbetare ut på den öppna arbetsmarknaden och målet har höjts detta år. Man märker att det går i rätt riktning eftersom vi har lagt tid och en ny struktur på hur vi ska fixa detta. Förr har detta inte varit så prioriterat och då har inte målet nåtts heller. Men redan nu ser vi bra resultat och känner på oss att vi kommer att lyckas med målet under 2009 =)



Man lär skriva lite om jobbet också. Så nu har jag gjort det så det räcker ett tag framöver =)

Vad mer ska jag skriva om då?

Sitter på jobbet nu och har en välförtjänt rast. Det har varit en jobbig vecka som tyvärr Jon och mamsell Angelica fått genomlidit med mig. Därför är helgen extra välkommen denna gång då jag ska vara med familjen hela helgen. Vi ska ut och promenera, grilla, busa, äta gott och ha oss hela helgen.

Det känns då att det börjar bli vår ute. Skön känsla må jag säga men samtidigt vet man att man får hugga tag i bilar och gård. Hoppas jag har en bra energi under sommaren så man ser att det händer något.



Har ingen länk idag eftersom jag är på jobbet, men jag uppdaterar eventuellt ikväll då man sitter och lyssnar på bra musik och har en öl i handen =)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, igår var du inte på det bästa humöret!

2009-03-20 @ 11:33:37
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Angelica

Härligt! :) Då blir det långhelg för dig dåra, eftersom sista April är på en Torsdag och det är rödag på Fredan :) Kanske vi kan börja kratta och elda på gårn och grilla och dricka nån öl! Skulle va skitmysigt! :) Om snön är borta vill säga, känns som att det här gigantiska snötäcket kommer ta lång tid på sig att smälta bort. Finns det någon risk förresten att du blir av med jobbet då efter de där 3 månaderna?? Man blir ju lätt lite orolig i dessa tider ..

2009-03-20 @ 11:41:23
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

Dr Mengele Rekommenderar ..........

2009-03-20 @ 14:17:17
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Anna

Ja... du har fattats oss den här veckan... =)

2009-03-20 @ 18:55:30
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0