27 mars: Tappat bort räkningar

Har aldrig i mitt vuxna liv tappat bort räkningar någon gång men denna månad har jag tappat bort två stycken!! Minst!

Vad är det som händer??



Har funderat på en sak ett tag...

Fick en silikon/plast-aktig skoj-tutte av Mia när jag var på Hillbillys senast och på denna tutte står det "Made in China".

Mina funderingar går till de kineser som tillverkar dessa tuttar. Va i hela friden tänker dom? "Vem fan vill ha sådana här tuttar och vi tillverkar så jävla många dessutom?" och vad säger de till sina bekanta vad de arbetar med??



En annan sak jag funderat på är varför man inte får ha tonade fönster på sidorutorna och framrutan på bilen när man får ha solglasögon!??



En till sak jag funderar över... Undra hur många man känner som ska till Idol-uttagningen i Gävle den 4 april? Ska bli intressant att se.



Idag har jag åkt runt Gästriklands rike för att ragga praktikplatser och det har gett frukt må jag säga. Har till och med fått ett företag att anställa två stycken medarbetare!! En del praktikplatser har jag också fått ihop.



Det blev en lugn hemmakväll i kväll med Lets Dance och någon liten liten öl till det. Snart stormar våren in och det blir en massa fester på gång. Skönt att få vila sin arma kropp ett tag =)



Jon kan räkna till tio!! Häromveckan kunde han räkna till fem. Nu snart ska vi börja lite lätt med alfabetet.

Dessutom gör han sig så enormt förstådd för varje dag som går. Jag tycker det går lite för fort. Rädd att glömma hur han är nu. Gudskelov finns det filmkameror.



I morgon ska vi försöka vara ute en del. Ska till miljöstationen och kasta hela vinterns förråd av återvinningsmaterial man sparat till när det blivit varmare och det är fan dax nu. Det bara väller ut kartonger och kassar från ladan. Så där får jag att göra i några timmar.

På kvällen ska det ska det käkas våfflor, glass och grädde eftersom det var våffeldagen i veckan.



Slänger med några bilder från förr...



1: Fest vid raggarkåken i Lottefors.
2: Köpt folköl för X antal tusen som skulel säljas på en spelning som jag arrangerade.
3: Någon gång i Vintjärn en midsommar.



TREVLIG HELG!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

På det där kortet från Kåken var jag gravid, Jon var nog bara ett litet embryo där :)

2009-03-27 @ 19:28:51
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: hallgren

hehe dom där folkölen känner jag igen! d blev ju inte så mycket med den där folkölsförsäljningen i Njurunda du fick väl dricka en hel del folköl hemma istället? Jag minns oxå resan upp till Njurunda i min gamla calibra nedlastad av korv och korvbröd

2009-03-27 @ 19:49:27
URL: http://www.rowdycarclub.se
Postat av: kyd

hallgren: Ja just ja... stämmer det ja. Hade ju folköl i över ett år innan den tog slut.

2009-03-27 @ 22:54:30
Postat av: Ida

Hej!

Jag har börjat lyssna på Radio Guld igen, ett tips jag fick från dej nån gång i tiden!

Har fått dille på låten Nightshift med The Commondores som jag hörde på Guld igår natt.

Har du den i lager tro? Kan jag få en kopia?!

2009-03-28 @ 02:51:50
URL: http://idadidan.blogg.se/
Postat av: Anna

Lite stressad? Jag hade heller aldrig missat eller tappat bort en räkning förrän jag hamnade i en extrempressad period. Första gången jag tappade bort en räkning var jag på väg att ringa och ifrågasätta hur företaget kunde ha mage att skicka en påminnelse till mig som aldig missat en räkning i hela mitt liv! :D Men.... så hittade jag den, på ett ställe där jag aldrig brukade lägga räkningar

2009-03-28 @ 07:21:45
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Bilden från Vintjärn fick mig att lägta till midsommar, sol, kall öl, myggor och en massa bra musik =)

2009-03-28 @ 09:13:16
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

har du inga skandalkort från kuggnäs ?

2009-03-28 @ 13:16:46
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Ida

Suveränt!

Vi får tanka över den till mej när jag fått det nya modemet. Ropade in ett nytt på Tradera igår!

2009-03-29 @ 23:44:25
URL: http://idadidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0