4 mars: Kramfors imponerar

Idag har jag som sagt varit till Samhall i Kramfors på besök. Är rejält trött nu efter en mycket intressant och rolig dag.

Vi tog tåg till Sundsvall och där bytte vi till en hyrbil. En helt ny Volvo som var slöare än min gamla Passat!! 1,8l motor i en sådan stor bil kan ju inte fungera precis!

Nåväl...

Varför vi (jag och kollegan Karin) just var till Kramfors är att de har lyckats bra med ekonomi, sysselsättning, nätverk och övergångar (anställningar till den öppna arbetsmarknaden). Så vi snappade upp allt vi kunde om hur de lyckats och ska försöka använda det på bästa vis i Gävle.

Inte nog med ett enormt härligt välkomnande med smörgåsar och kaffe så var det enormt trevligt gäng som jobbade där. Kändes som man hade känt dem hur länge som helst och det var mycket skratt under dagen.

Vi for runt till några arbetsplatser runtom i fina Kramfors och passade även på att besöka Höga Kusten bron så klart. Imponerande bygge! Lite trist att det var en extrem dimma så man såg inte ens hälften av bron... men det blev tuffa bilder istället (se nedan).

På väg hem stannade vi på kontoren i Sundsvall och hejjade på kollegorna där. Kom hem till Stråtjära runt 18 tiden och jag klev upp kl 05 i morse!

By the way... blev bjuden på världens buffé på en restaurang som heter Gladan mitt i Kramfors.

Har ni vägarna förbi - stanna där och käka!

Jäklar anåda vilket buffé-bord. Går att jämföras med Finlands-färjornas buffé-bord. Fanns allt från fisksoppa till fläskkotletter och taco-buffé. Plus en jävla massa olika sillar, ägghalvor och sallad plus efterrätt med kaffe. Åt så in i helskotta så jag inte fick i mig någon middag!



Några bilder från Kramfors-resan...

Fann en Triumfbåge av snö.
Disigt men magnifikt.
Majestätiskt.

Bilderna från arbetsplatserna och produktionerna kan jag bespara er då jag anar att ni inte tycker det är något vidare  intressant precis =)



På tal om jobbet så gick det ej att anställa någon tjänsteman i Söderhamn då det är anställningsstopp för tillfället. Söderhamns ledning får lösa uppgiften kring tjänsteverksamheten tills vidare.

Men som sagt jag hänger inte läpp för det. Börjar komma in mig ordentligt i Gävle och trivs jättebra. Dessutom kan jag fr.o.m. 1 april åka tåg till jobbet då vi byter till nya lokaler alldeles bredvid tågstationen.



Varför det inte finns plundrare i Texas. 
Trots deras lättsamma ansiktsuttryck på bilden så är det faktiskt så att det är helt lagligt i Texas att skjuta ihjäl någon som beträder din mark... oavsett vilken personen är och dess syfte.

Ett bildspel på troligtvis världens fulaste katt.



Nu blir det två dagar full fart på jobbet igen. Man har verkligen kommit igång med allt (plus lite till). Därefter blir det födelsedagspartajande hos Henrik här i byn på fredagskvällen.



Värsta smärtan du upplevt?

För mig handlar det om en urinvägsinflammation och en kattunge som tillfört mig lidanden av grövsta sort. Berättar mer om det i nästa blogg.

Kommentarer
Postat av: Ang1e

Alltså, det kanske bara är jag, men jag tycker att nakenkatter är så himla söta och hade gärna haft en själv :-P Just den där katten hade jag nog tagit och snyggat till pälsen på bröstet eller rakat av alltihopa, för nu såg den bara ovårdad ut :-)

2009-03-04 @ 21:39:58
URL: http://angelica0lsson.blogg.se/
Postat av: Håkan

Din värsta smärta måste vara när jag å johnny fick lugna ner dig genom å rycka bort dom få hårstråna du hade på bröstet. Du hade sparat dom sen du var 15 sa du på fyllan :D

2009-03-04 @ 22:18:09
Postat av: Anna

Men Fy fan vilken ful katt! Måste vara ett sönderavlat rasskit ryser



Härlig triumfbåge av snö by the way...



Skrattar högt åt Håkans kommentar ovan min

2009-03-04 @ 22:20:01
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd

Håkan: Va fan! hur raderar jag nu denna kommentar

2009-03-04 @ 23:04:52
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

/me plockade Kennys bröst från skäggstrån !

2009-03-05 @ 10:10:05
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Lina

Kul att se vilka som läser :D

2009-03-05 @ 21:51:36
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Anna

Du loggar in på blogg.se, väljer "Översikt". Klicka sen på inlägget du vill ta bort så kommer det upp en ny översikt över inlägg. Markera inlägget som ska tas bort. Längst ner på den sidan finns en rullmeny där du kan välja "Ta bort" och Voilá är inlägget borta!

2009-03-06 @ 13:10:29
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0