9 mars: Bilköp

For iväg till Sandviken idag för att titta på Opeln som jag nämnde i förra bloggen. Jag var inte riktigt nöjd då försäljaren vägrade pruta plus att bilens kaross var lite sliten med stenskott och diverse repor. Dessutom var sammanlagt 4st däck väldigt dåliga. Så jag sa nej tack och for iväg till Anetorns Bil i Sandviken. De är återförsäljare av Opel så jag tänkte att de har säkert någon liknande Opel till salu.

När jag klev in i bilhallen välkomnades jag av världens lugnaste trevligaste (kvinnliga) försäljare. Man kunde inte tro att hon faktiskt var försäljare.

Berättade om att jag tittat på en Opel Astra hos en annan bilhandlare och hon blev lite förvånad av priset och att jag ej fick pruta.

Det hon hade att erbjuda var en Opel Astra av nyare årsmodell som var fräschare som hade gått 2500 mil mindre och hade drag, fina däck och hade en mycket finare lack. Men självklart var prisklassen annorlunda, dvs högre.

Innan jag ens hann säga ordet prutmån så hade hon sänkt priset med 10.000kr i ett nafs. Räknade ut att månadskostnaden skulle bli 300kr högre i jämförelse med den andra jag tittade på men fick istället en bil som var mycket mycket fräschare och nyare.

Det var bara att slå till.

Inte nog med det så fick jag, utöver garanti, en service på bilen plus en lånebil tills imorgon. Min gamla Passat står kvar där hos bilhandlaren. Får se hur jag får hem den.

Så nu är man Opel ägare och har aldrig ägt en sådan ny bil någon gång. ÄNTLIGEN är det slut på alla dessa jäääääävla skrotbilar. En stor betongsugga har lättat från mina axlar.

Ska ställa av Audin nu och sälja den för piss skit och ingenting, bara för att bli av med den. Den skulle kosta mycket pengar att fixa till. Dessutom behöver jag ingen kombi nu, då detta är en halvkombi och vi får en en hund eller en barnvagn i den.

Om jag får bort både Passat och Audi så går dess kostnader jämnt ut med vad den här nya bilen kommer kosta i månaden. Så jag kommer inte känna av någon ekonomisk skillnad. Jo, till det bättre faktiskt... Opeln drar ju mycket mindre bensin dessutom.

Måhända det blir en skitbil till sommaren igen då jag ska ha den för att åka till tågstationen med så kan Angelica ha Opeln att köra längre sträckor med.

Den här bilen blev det.

Mycket det blev om bilen nudå... men det här är stort för mig det. Äga en ny fin grann bil. Känns lite som man vunnit på lotto fast man får betala vinsten själv =)



SEASICK STEVE - Cut My Wings
Ta me fan det bästa jag hört på länge! Kan inte tro att han endast har tre strängar på gitarren och använder sig av en kartong för att spela.



Blev så lång den här bloggen också så jag får sluta nu bestämt. Ska bläddra igenom lite papper och böcker kring den nya bilen som jag tog med mig hem.

HowdY !

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till ditt "nästan alldeles ny bil"-köp =)

2009-03-09 @ 19:58:28
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja du har en poäng där, Kenny, damen såg helt Sanslös ut! För att inte tala om hur hon sjöng :D



Men värst var sleezebagen till karl som gjorde en Jerry Williams låt. Jag kunde inte titta på karlhelvetet utan att bryta ihop över bordet där jag satt. Mina festkamrater lyfte mig för att kolla hur jag mådde S

2009-03-09 @ 20:00:48
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Jesa

Jo förstår att det är rätt bråttom med allt!

Hur är audin? Är det nåt fel på den eller rost? Den kanske kan vara nåt intressant åt werner. Om du nu skulle sälja den för en piss skit =)! haha..

2009-03-09 @ 20:22:38
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Anna

If you're happy, I am ;-)



Men kom inte hit och beklaga dig sen när det är en massa fel på den fnissar

2009-03-09 @ 20:39:51
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Jesa

Okej! Då var det inget för Werner..

2009-03-10 @ 05:46:57
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: Blondin Bellas Skink Chock

/me ger kenny en pava piss och en burk med skit.Är jag bilägare nu =)

2009-03-10 @ 09:26:29
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Anna

Ha ha! Klart att det blir fel på alla bilar men när det gäller Opel kan jag känna den hemska avgasdoften när de börjar att rasa - de luktar speciellt då, precis som gamla hundar som börjar att lukta :D



Men det är klart - Opel har kanske lyckats utveckla sina bilar, till skillnad från Volvo som gör nya modeller men innehållet är lika mycket traktorharvande hela tiden + Hög bränsleförbrukning ;-)



Det är säkert en jättebra bil du har köpt =)

2009-03-10 @ 12:55:07
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0