25 maj: Sista juni - Sista dagen

Fick reda på idag, det jag befarade, att visstidsanställningen tar slut sista juni.

Man funderar en del på vad som komma ske. Man börjar ju bli van med att byta jobb nu. Undra vad jag ska arbeta med i framtiden?

Kanske är en liten kick ändå att söka jobb och se om man får det eller inte, som jag skrev i en tidigare blogg. Fast helst vill man ha det tryggt då man har familjen att tänka på.

Har semesterersättningen och skattepengarna att luta mig tillbaka på om jag inte får ett jobb snarast. Det känns lite tryggt iaf. A-kassa får jag också förståss, men det brukar ju ta 3 månader innan man får första utbetalningen och det hjälper mig inte då.



Det var egentligen det enda jag ville skriva om... men ni som är torsk på mina länkar så kan jag väl bjuda på några sådana förståss:

Mer sådana här byggnader!

Inte undra på att han hade svårt med dejting.

Bizarra subkulturer... underligaste var nog Sukeban.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nä... vad trist! Ja visst är det en kick att söka jobb och bli erbjuden tjänster här och där men precis som du säger vill man ju också ha tryggheten för familjens skull...



Du får snart ett nytt jobb =)

2009-05-25 @ 20:59:39
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tråkigt för dig. Bittra tider nu för många. Men det kommer nog gå bra, du är driftig och duktig! I annat fall kan ni ju komma till Sundsvall och prova lyckan här :)

2009-05-25 @ 21:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0