7 maj: Passande anställningsintervju

Idag ringde rekryteringsföretaget angående tjänsten som Platschef jag skickade in häromdagen. De ville träffa mig på en anställningsintervju och nämnde åter igen efter en del pratande att jag var mycket intressant och passande för just denna tjänst.

Vilket företag är det som behöver en Platschef då? Det funderade jag också när jag sökte tjänsten eftersom det inte stod något om det, men nu är visst den riktiga platsannonsen ute. Det är en bildelskedja som heter AutoExperten. Den kedjan finns inte i Gävleborg så detta är en nysatsning för AutoExperten i denna region.

Rekryteringsbolaget ville att jag skulle komma till Stockholm på intervju och passande nog (hur stora odds är detta egentligen då man besöker huvudstaden en gång per år) ska ju jag och Angelica till Stockholm på fredag nästa vecka! Ska passa på att ta intervjun då, så slipper man åka fram och tillbaka i onödan.

Undra om jag får en undermedveten kick att söka jobb hela tiden?? 0o
Nää... det beror mest på omständigheterna faktiskt.



Låtar som spelas ofta just nu:

Flamingokvintetten - Bara en fråga
Lil' Linn & Lookout Boys - All I see in you
Little Carin & The Pocket Rockets - Hello little boy
Polarna & Jörgen Edman - Hela albumet är suveränt. 70-tals dansband när den är som bäst!
Jakob Hellman - Hon har ett sätt
Steve Harley & Cockney Rebel - Make me smile
Canned Heat - Going up the country



Rubbad snubbe.

Oväntade vilda djur!



Precis efter att jag skrev förra bloggen kopplades det nya bredbandet in. Jag hann gå ner och ge Angelica 3G-dosan och då hade nya bredbandet kopplats in. =)

Troligtvis har vi det snabbaste bredbandet i Stråtjära iaf. Kan tänka mig att alla uppkopplade bybor har kvar bredbandet från Helsinge IT och det är endast på 7 mbit.



Hade en MSN-konversation med Linda som äger Barrsätra Bageri...

Kenny: Vilket är det godaste bakverk ni gör då?
Linda: Hmmm...vette fasen...kladdkaka med cocoskola på kanske.
Kenny: Lät inte dumt det inte.
Lindis says:Nope...sött, fett och gött.
Kenny: Som mig själv då.



Nu ska jag bränna en CD med alla goa låtar jag funnit som jag ska ha i Opelen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha, ja det verkar ju som gjort att du ska ha det där jobbet =) För hur stora är oddsen att man ska råka vara i en annan stad långt bort lagom till en jobbintervju? =)

2009-05-07 @ 23:21:27
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hahaha! Sött, fett å gött :)

2009-05-08 @ 06:43:01
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Jenny

åh va dåligt fejkade djuren va då!

2009-05-10 @ 00:12:55
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0