22 okt: Irriterande företag

Innan jag går in på vad jag menar med rubriken så ska jag för ovanlighetens skull börja med att slänga ut ett härligt gäng länkar:

Kukprovning i morgonsoffan.

Vad som händer i Las Vegas (hissar) stannar inte i Las Vegas.

Shut up woman, get on my horse

Humor med katter!

Jäklar! Ska den här killen vara amatörsångare??



Vid Gudarna va förbannad jag blir på vissa företag. De senaste är Fuji (Kungsfoto) som säljer skolfoton och Vapex som säljer vapen, ammo mm på nätet.

Skolfotona var svindyra och det gick inte att välja de antal ark som jag själv ville ha för avtalet med skolan var inte upplagt på så vis att jag kunde välja två ark. Men det är för i helvete med mig avtalet borde göras med eftersom det är jag som betalar? Skolan betalar för fan inget?? GRRR!

Du kan skicka tillbaka de bilder du ej vill ha, säger de för att komma kring detta. Men då kan jag för fasiken beställa det jag vill ha från början istället? Men de tjänar väl på att folk inte orkar skicka tillbaka fotona. Men varför ska jag skicka tillbaka fotona för egentligen? Vad ska dom med de fotona och göra? De kommer ju kasta dem iaf.

Det andra företaget är Vapex som säljer svinbillig och bra ammunition på nätet. MEN... efter att man lagt ordern och den är ivägskickad så kommer det ett meddelande om att frakten och efterkravsavgiften är minst 520kr!! Så det var bara att skicka iväg ett mail att jag ångrade orden. Köper ammo för 200kr och avgifterna är på 520kr!?

Sjukt att de inte berättar det innan man beställt varorna. De höga avgifterna berodde på extra hantering via posten och speciell frakt för ammunition.

Det stod att man skulle läsa köpvillkor angående frakt men det stod inget om mininumavgiften 520kr.

Jag blir vansinnig på sådana här företag. De vinner ju inte på detta i längden!? De får kanske någon att nappa pga att den kunden inte orkar bry sig men nästa gång väljer kunden ett annat företag.

Alla kort på borden, billiga priser och superbra service gör att man återkommer som kund.



Det verkar komma en jäkla massa folk på Halloween-festen. Jag hade tur att få sussa hos Håkke som bor ovanpå festlokalen. Verkar var många som ska klä ut sig också. Likaså jag... i lightform. Dvs det blir bara något litet plagg.

Johnny tänkte bjuda på Absinthe på Halloween...

Ögonvittnesrapport : Vi såg Kenny hångla med en skäggig kille efter han druckit 4 st huttar i rask följd.



Hur många män behövs det för att öppna en öl?
Ingen.
Den ska vara öppnad när hon kommer med den.

Varför har kvinnor mindre fötter än män?
Det har kommit under evolutionens gång som gör att de kan stå närmare diskbänken.

Varför dör män före sina fruar?
Därför att de vill.

(credits till Ante)



Ni häromkring Skog/Holmsveden som läser min blogg... Visste ni att det varit en enorm tågolycka i Holmsveden? Dock var det 1917 men ändå. Den 16 februari 1917 körde ett snälltåg genom en felaktigt lagd växel vid Holmsveden och körde mot ett punkthus. 11 personer omkom och 40 skadades. Tågets passagerare var ryska krigsinvalider på väg norrut mot Ryssland.

Det är inte nog med det. 24 april 1966 kolliderade ett motorvagnståg med en vagnuttagning i Holmsveden. Vid olyckan dödades 6 personer och 12 skadades.

Två av Sveriges värsta tågolyckor har hänt bara 1 mil ifrån mig.

Snälltåg = snabbtåg. Snäll kommer från tyskans schnell som betyder snabbt.
Motorvagnståg = Rälsbuss
Vagnuttagning = Reperationståg




 



I måndags kväll ropade Jon på mig och ville att jag skulle ge honom en leksak när han ligger i sängen.

Jag: - Men du har väl ben själv att gå med och hämta en leksak? Inte ska jag behöva springa och ge dig en leksak när du har två ben att gå med själv?

Jon: - "Nej, jag har bara ett ben."



Har gjort ett beslut angående att vaccinera sig mot svininfluensan eller inte. Det är inte lite funderingar vi pratar om. Har vägt det ena efter det andra och kommit fram till...

Jag ska vaccinera mig. Detta pga följande:

¤ Att barn är mer känsliga för att bli sjuka och jag har ju Jon och han går ju på dagis där han kan smitta flera barn. Eller att han blir smittad och smittar mig om vi inte vaccinerar oss.

¤ Att jag är beredd att ta biverkningar av vaccinet i vikt med att jag skulle aldrig förlåta mig själv om något skulle hända Jon eller något annat barn pga mig. Att få en farlig biverkning verkar vara samma risk att dö av svininfluensan... väldigt liten.

¤ Att vara solidarisk att inte sprida smittan då vaccinet bevisligen motar bort influensan.

¤ Att jag bor granne (10 meter ifrån) med svärmors partner som nyss fått skelettcancer och är väldigt känslig mot just denna smitta och vill inte vara den som smittar honom då han börjar ta sig genom denna jäkla cancer så bra.



Nu har jag lyssnat på länken Shut up woman, get on my horse (som går runt i en slinga) under hela tiden jag skrivit bloggen. Man börjar bli lite konstig i huvudet känner jag, haha.

Bäst att stänga av den nu =)



Avslutar bloggen med att berätta att...

Världens största testikel tillhör blåvalen och väger ca 500 kilo.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Angående vaccinet, tänk på att även fast du vaccinerar dig så kan du bära på viruset och föra smittan vidare.

2009-10-23 @ 07:59:57
Postat av: Ida

Vapenföretaget får enligt lag inte göra sådär. De är ålagda av konsumentköplagen att informera om priset, HELA priset, innan du lägger din beställning. Tänk hur det vore om du mot förmodan inte fick det där meddelandet om frakten? Förödande...

Hur vore det på ICA om man med självscanning ser att det ska kosta 45 kr men när du kommer till kassan så kostar det plötsligt 230 pga skatt och andra avgifter... :O

2009-10-24 @ 00:15:22
Postat av: kyd

Sanna: Då är det ju ingen idé att vaccinera sig då inte? Ja att man inte själv hinner bli smittad då iof.



Ida: Ja, jag tyckte det var underligt jag också. Ska skicka iväg ett mail till ARN eller vilka som nu ta sig an detta?

2009-10-24 @ 17:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0