8 okt: Opeln brann idag

Jo, det är sant. Det är ingen falsk rubrik för att ragga läsare =)

For till Sandviken idag för att ha en anställningsintervju. Den blev inte av... Fick ringa och säga att min bil har brunnit och att jag får återkomma nästa vecka. Undra om de trodde de på det? =)

Jag kom till korsningen vid Statoil och där såg jag att det rykte så förbaskat under huven. Men jag kunde inte stanna där utan for snabbt ner till bilhandlaren Anetorn, där jag köpte bilen. Låg bara några hundra meter därifrån.

Under den halv minut som gick efter att jag gick in och hämtade en verkstadskille, så hade motorn fattat eld och lågorna flammade ganska högt då jag öppnade huven.

Verkstadskillen sprang som Stånk-Tommy in efter brandsläckaren och släckte elden. Jäklar va snabbt elden tog sig i plastdetaljerna i motorutrymmet.

Jag hade tur i oturen då jag var så nära en verkstad. Hade bilen fattat eld på motorvägen så hade jag bara kunnat stått och sett på när den brann upp. Ingen brandkår skulle hunnit ut innan den skulle brunnit upp. För som sagt... Jäklar va snabbt det började brinna.

Ingen av de som jobbade på verkstaden hade sett eller hört talas om att en sådan ny Opel har brunnit någonsin. SAABar och Volvon har haft vissa problem med bränder men aldrig en Opel, sa de. Men självklart ska MIN nya Opel ta eld.

Får se om försäkringsbolaget dömer ut bilen och jag får en annan eller så repererar de den. Då måste de lacka om huven också. Men det är väl lika bra, det var så mycket stenskott på den ändå. En rekond behövs också. Luktar brandrök inuti kupén. Självrisken var bara 1500kr och det är ju iof billigt att få en ny lack och nya motordelar eller kanske en ny motor helt och hållet.

Ante kommer skratta åt detta efter fadäsen med växellådsbalken i somras, haha. Men nu ser du Ante vilken tur jag har med bilar. Gamla som nya. Köpte en ny bil för att slippa jävlas och så brinner den! Har aldrig varit med om att ägt en bil som brunnit någon gång.

Efter en snabb titt så ser det ut som att olja har sprutat ut från oljegivaren (som sitter helt åt helvete egentligen). Oljan har tagit eld och därefter har alla jäkla plastkåpor tagit fyr.

Ja jäklar... vilken dag. Är helt slut. Ska bli skönt att få slappna av med någon öl i morgon med goa vänner.



För i morrn blir det releasefest för Tillnyktringsenhetens nya platta i Sundsvall.

På lördagen far jag hem i en ultrasnygg Pontiac Firebird. Ska vinterförvara Pontiacen här hemma i garaget bredvid Buicken.



Vad har hänt under veckan annars då?

Jon har saknat sin bäste vän Erik på dagis. Erik är på semester och Jon har varit riktigt butter att han inte varit på dagis, haha.

"Jag sätter mig här och väntar på Ejiik" sa han och vinkade ett ledsamt hejdå till mig när jag lämnade honom på dagis i morse =)

Vi har även hunnit med en utflykt där vi skulle kika på bävrar men det blev mer stojjandes, dricka choklad och käka smörgåsar. Inte lätt att smyga med en trotsig 3 åring i skogen.



Blir rådjursjakt framöver med drevhund. Vi ska vara 4-5st med hund och jaga rådjur. Ska bli jäkla skoj. Lite trist att sitta i skogen själv jämt.

Så nu jävlar blir det att byta ut julskinkan till julsadel... nää, skinkan kan man fan inte vara utan. Finns inget bättre än julmat *längtar*



Trodde det var förbjudet att sälja sådant här humbug. oO

Drottning Elisabeth II är bra gammal asså!

Haha. Sämsta gatuprataren jag sett.

Det är ditt fel!



Avslutar bloggen med månadens låt som går i ett i hörlurarna.



Ace hade många bra låtar när han var med Kiss. Men hans senaste album som kom för några dagar sedan var inte någe bra alls.



Ha en skön helg.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Usch, va otäckt... Skönt ialf att du klara dig och var så nära en bilverkstad. Ha de så bra i morron då... Kram... Och en puss till bästa Balder

2009-10-08 @ 23:11:42
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Anna

Du och Lars kan ju slå er söta huvuden ihop när det gäller bilar och otur :D



Och vad var det jag sa om Opel? ;-) (lite får jag ju retas).

2009-10-09 @ 19:00:52
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0