19 sep: Migrän inatt

Nu kl 1230 börjar migränen försvinna efter medicinkurer, en termos kaffe, sömn och en lång dusch. Vaknade i morse av en jävla huvudvärk och det är värst att få migränen på natten då jag inte kan ta medicinen innan det bryter ut eftersom jag sover så klart.

Hela dagen är förstörd. Hade så mycket jag skulle göra idag. Bland annat skulle jag ut med Angelica och Jon för att grilla korv i skogen men de verkar ha gått själva medans jag sov.



Underligaste parasiten.

Annorlunda äventyrspel med en helt underbar låt därtill.

Vår lokala kändis John Lindberg är för jävla bra.



Skrev i en tidigare blogg att vår lilla by haft ett badhus. Angelica la till detta som Stråtjära också haft:
¤ Restaurang
¤ Kiosk
¤ Två matbutiker
¤ Två banker
¤ Postkontor
¤ Bageri
¤ Servicehem (som vi fortfarande har kvar)
¤ Vårdmottagning m.m.



Vill ha nya glasögon. Diesel solbrillor med slipade glas som kostar 2300kr. Så jävla snygga. Ska ha dem mindre tonade än på bilden så man kan ha dem inomhus också.



Men vinterdäck kommer först. Beställt två st Nokian Hakka 5 för 2500kr *hua*. Beställde dem på nätet, annars hade det blivit ca 3200kr om man besökt en gummiverkstad.



Kunde ha köpt regummerat eller ngt annat billigt... men eftersom Angelica inte kört bil på vintern någon gång så ska det vara top of the line däck för säkerhetsskull. Sen så håller ju dem ett tag också så man tjänar väl på att köpa dyrt i längden. De andra två däcken är Gislaved och är riktigt fina gudskelov.



Igår såg jag en av de mest osmakliga reklamfilmerna hittills på TV. Tror det var Always som gjorde reklam för sina mensbindor där bindorna formades sig till bland annat paraplyer och det värsta... till ett badkar där en tjej la sig i. Satt med stora ögon och funderade hur fan producenterna har funderat??



Fick nyss ett telefonsamtal från Angelica. De hade besökt Mia och skulle ut i skogen efter att de kommit hem. Fick man vara med på det iaf då =)



Jag duschar vrånga Jon lite för länge på huvudet när han badar... och med armarna utsträckt, knutna nävar och vansinnig blick...
- Inte bråka nuuuu!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men JÖSSES vilken parasit! jag gillade texten i artikeln väldigt mycket också speciellt:



"Forskarna har upptäckt att parasiten inte orsakar någon annan skada till fisken än så och dessa två kan leva lyckliga i alla sina dar, dock utan att delta i några karaokekvällar."

2009-09-19 @ 13:28:33
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var inte jag som hittade den utan en kompis till Mikaela, hon som är sambo med Peter =)

2009-09-19 @ 19:10:48
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag har oxå funderat på den där Always reklamen. Att hon lägger sig i den där badkars-bindan..



Konstigt egentligen.. Skulle bindad stöta ifrån vätskan så som ett paraply gör? Eller samla upp det som ett badkar gör? Varför ska hon då tvunget bada i det?



Är reklamen gjord såhär för att man ska fundera på dessa saker o därmed minnas reklamen o Always bättre?



You never know, you know!

I vilket fall känner du väl inget behov av att köpa dem? ;P

2009-09-21 @ 10:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0