29 sep: En alldeles för liten riddarhjälm...

... sitter jag med på huvudet just nu. Jon och jag är riddare och skjuter monster som kommer upp från trappen.

Jon är hemma idag från dagis. Han har över 38 graders feber men inte är han hängig inte. Men det är far hanses. Vaknade med huvudvärk och är förkyld.

Har inte viljat tagit upp det förut - att ingen i familjen blivit sjuka för då skulle man väl bli sjuk. I går tog svärmor upp det och fastän jag tog i trä så vaknade jag och Jon sjuka. Fantastiskt det där.



Just nu har jag musik som man kan lyssna på i 13 dagar och 12 minuter. Det är 5847 låtar jag har på datorn.

Innan The Big Krasch då både ordinarie och backup hårdisken gick sönder med två dagars mellanrum hade jag nästan 9000 låtar.

Hur fan ska man kunna lyssna på allt? Har gjort en favoritlista med några hundra låtar. Det är endast den listan man använder.

Vilket jäkla I-lands problem. För mycket låtar på datorn som man tycker är synd för man kommer aldrig lyssna på alla, haha.



JAG VILL ÅKA PÅ OKTOBERFEST!
Har jag sagt i många år nu men jag kommer aldrig iväg. Undra om man kommer iväg nästa år? Fast om Angelica kollar den här länken så kommer jag väl aldrig iväg.

Agneta och Johanna blir intervjuad.

Protestera! Protesten har gått igenom redan!!

Hahaha. Kära nån!

När rasar vårt uthus?
Gissa på ett datum. Den som kommer närmast vinner! Något pris ska jag kunna hitta på också.



Vad händer denna vecka?

Så fort vädret blir bättre och jag blir lite piggare ska jag fortsätta vaxa Anders bil och städa ur den. Började igår men fick ge mig mitt i allt då det fan i mig blev storm och hagel. Därefter blir det att fortsätta med vår bil och svärmors.

Blir väl att småfixa här hemma också. Fixa lampor och dona. Har redan plockat undan allt på altan och städat gården från alla leksaker inför vinterns annalkande.

Vet inte riktigt vad som händer till helgen. Men det fortfarande skralt i kassan så det blir att hålla sig hemma och ta sig en whiskey för att mota bort förkylningen (börjar nynna på låten Undanflykter...).

Ska kika in till Järnkrok i Bollnäs också hade jag tänkt.



Från TimeOut:
Martin Timell: Vad är det som har ett handtag, en stålwire och en 7 kg kula?
Robert Gustavsson: Farmen-Qristinas geishakula?

Kommentarer
Postat av: jenny

Här är en lite gulligare variant med den låten...;



http://www.todaysbigthing.com/2009/09/22

2009-09-29 @ 11:55:05
URL: http://rockitbabyrockit.blogspot.com
Postat av: Anna

Var på väg att skriva "vilka gulliga "brudar" i Beyoncevideon" men efter att ha tittat på klippet här i kommentarerna så gör jag stor tummen upp för den istället! :D

2009-09-29 @ 22:54:54
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0