30sep: Dåligt humör men effektiv

Jag har varit på sådant dåligt humör idag så jag blivit upprörd för det mesta. Värst var det när jag skulle montera en taklampa i köket. Det jävlades så hemskt så jag fick lägga mig och vila i 1½ timme innan jag blev lugn igen, haha.

Men trots ett dåligt humör så skrev jag ett helt nytt personligt brev till ett jobb jag sökt idag, tillverkat en datorbänk (en sådan man kan ha i sängen till den bärbara), avreagerat mig genom att skjuta några skott med älgstudsaren och gjort grundlig vapenvård på både luftgeväret och älgstudsaren. Luftgeväret har nog aldrig varit rengjort någon gång. Det tog någon timme att fixa det. Men nuså är både gevär och jag insmord med härligt doftande vapenfett.

Men dagen är inte slut ännu. Jag ska bada Balder och bädda rent åt honom. Sen ska jag raka bort skägget som jag börjat fått. Man glömmer bort att raka sig när man är arbetssökande.

I morrn torsdag ska jag till Alfta för att hämta nya tygmärken till klubben och ska passa på att hälsa på Jocke i Bollnäs och ge honom ett medlidande, dels för att han blivit äldre och att han fått ryggskott. Lotten gick även till mig att handla mat... som jag finner dödstråkigt. Men det blir nog mer intressant på gott och ont när Jon är med.

Jon får hänga med mig hela dagen i morrn då han fortfarande har feber. Men han är inte förkyld eller hängig underligt nog. Angelica tror det är tre-dagars-febern... vad nu det än är?



1: Mäter den bärbara datorn i snickarboden, men kan ju lyssna på musik samtidigt som man filar och snickrar. =)
2: Grundlig vapenvård.
3: Älgstudsaren Husqvarna Carl Gustaf´s sigill. Är jättestolt över det vapnet. Finaste jag skjutit med och det är så enormt lätt och balanserat. Men det kostar också... tur att det var ett arvegods.



Lilla hästen.

Taktlös möter hemlös.

Fan... jag kan inte sluta skratta. Helt makalöst!

Faktiskt bland det jävligaste outfits jag någonsin sett i hela mitt liv.



Nu ska jag bada mig själv och Balder Bus.


Kommentarer
Postat av: wolf swede

http://www.youtube.com/watch?v=xt1jhoP4Btg < - - Nått att handtralla till , gamle man !

2009-09-30 @ 22:05:39
Postat av: Jesa

är det fler medlemsmärken du ska hämta?

2009-10-01 @ 13:31:27
URL: http://raggarjesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0