5 april: Förkyld o jävlig

Satt framför TV-spelet i fredags och började känna mig lite snorig. En halvtimme senare så började jag känna mig hängig och fick gå och vila. Efter det har helgen varit förstörd. Värst var det igår. Då fick jag, som alltid när jag blir förkyld - migrän.

Hela dagen och kvällen igår så var jag helt förstörd. Hade så jävla ont runt högra ögat så jag trodde jag skulle spricka. Det kändes som något satt fast runt ögonbrynet. Typ en penna eller något som satt fast där inne och bara klämde oavbrutet. Svårt att förklara smärtan.

Längtar till nästa år då den där supermedicinen ska komma. Igår fick man nöja sig med att lindra smärtan med...

Blöt kall handduk på huvudet.
Voltaren T och övriga värktabletter.
Spikmatta tryckt mot huvudet.
X antal duschar.
Massage.
Insomningstabletter.

Men till sist efter en hel dags smärtor så fick jag äntligen somna. Tack vare att jag la mig på spikmattan iproppad med insomningstabletter med en kall blöt handduk på huvudet. Vaknade på natten en liten sväng, och då hade jag inte rört mig en centimeter ens.

I fredags kände jag också migränhelvetet var på väg men då hann jag lura den med att somna först. Då sover man förbi anfallet. Men ibland vaknar man ändå, om anfallet är starkt. Då är det nästan omöjligt att somna om igen för det gör så ont.

Men idag så har jag ingen smärta iaf. Är bara hostig och förkyld. Får hoppas det håller i sig så då.







I lördags bjöd svärmor på påskbord. Underbart gott. Lika gott var det på morsans påskbord i fredags. Nu är man rund och go.

På kort tid har jag käkat rökt lamm, rökt vildsvin och rökt rådjur. Vildsvinet var godast. Lammet smakade knappt något men det kanske berodde på förkylningen. Rådjuret var som snacks passande en god öl. Typ som ölkorv.

Fan va jag har ätit på sistone. När vi flyttar ska jag försöka ändra mina matvanor och försöka få upp lite kondition. Ska försöka nyttja gymmet vi har här i Stråtjära också. Blir lite som ett nytt liv när vi flyttar.





Jon har haft en bra helg iaf. Micke är på besök, han har fått massvis med påskägg med godis och leksaker, träffat kusinerna och farmor.

Bättre helg än vad pappa haft =)
Huvudsaken är att sonen har det bra.



Barns teckningar blir mer verkliga.

Har du tråkigt? Här har du läsning om ovanliga dödsfall.

HAHA!! Ja, jag med!

En fucking öl tack.

Är detta på riktigt? Kongo spenderade 50.000 dollar för att skicka ut en råtta i rymden. Vilka rymdtekniker det var på plats då. Jäklar.



Denna vecka bjuder på ett besök hos Johnny och mot helgen ska jag på fest på Baldernaes MC.

Den ska också bjuda på att förkylningen försvinner!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tramadol är ett narkotikaklassat preparat mot smärta. Den stänger av hjärnans smärtreceptorer och fungerar väldigt bra mot sådan värk jag har.

Fastän att den påverkar hjärnan på det viset så känner du förstås smärta ändå t ex om du nyper dej i armen eller slåss med någon. O migränen kan nog kännas ändå, fast smärtan blir mycket mer avtrubbad, mer hanterbar.

Tycker du ska besöka din läkare och diskutera tabletten i kombination med voltaren och panodil.



(det verksamma ämnet heter tramadol. Tabletter som innehåller detta är flera stycken)



Fräckt med barnens teckningar!

2010-04-06 @ 01:32:51
Postat av: Kenny

Vill ju inte besöka någon läkare... dumt nog =)

Så jag hankar mig fram på mina huskurer tills den receptfria dundermedicinen kommer nästa år. Jag har ju klarat mig i 20 år så då orkar jag ett år till.

2010-04-06 @ 12:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0