12 aug: Snart fredagen den 13:onde

Får se om jag hinner skriva klart min enorma blogg innan klockan slår över till ny dag - fredagen den 13:onde.

Var längesedan jag skrev. Har helt enkelt inte haft tid eller ork att skriva en blogg. Ibland kan det bli en blogg dagarna efter varandra och som nu en vecka efter. Men jag går efter känsla som vanligt. Det ska kännas bra att göra något, då blir det bra också.



Vet inte riktigt var jag ska börja... kan väl ta och passa på att hälsa Ante hem från sin utlandssemester. Det märkte men då man fick en bunt sms/mms skickade till sig direkt =)

I helgen fyllde man år. Så det blev ett fika-maraton som vanligt. Utöver det så har jag jobbat lite, både för NTI och för Amplus.


Made by Angelica.

Amplus hemsida är på gång att bli helt klar snart. Har en del jobb på gång redan och en massa idéer.

Har varit föräldraledig i några dagar också så man har umgåtts mycket med sönerna. Jon har börjat på dagis igen och trivs utmärkt.

Idag torsdag har Angelica och jag varit förlovade i 5 år. Nästa år har vi varit ihop i 10 år! Skrämmande va snabbt allt går. =)

Angelica till Jon: - Tänk dig, på torsdag har mamma varit förlovad med pappa i 5 år!
Jon: - Oj? Jääävlar!

Haft/har halsont. Har varit värre. Är på bättringsvägen nu och det gör bara lite ont. Det satt sig även på käkmuskulaturen så jag har haft svårt att öppna munnen. Det har inte blivit så mkt småätande denna vecka. =)



Dags för politik igen. Snart 18 sep ju! Har sparat på mig en del om (V) och (S) under veckan. Snart är det val och jag har så förbaskat svårt att förstå någon överhuvudtaget röstar på vänstern med allt hyckleri och vansinne de förmedlar.

-

Lars Ohly och hanses anhang i Vänsterpartiet är bland annat emot privata skolor och sjukhus. Trots detta går hans dotter på en dyr privat skola (??). Samma sak är det med Gudrun Schyman (FI) som är emot RUT-avdraget i sin politik men nyttjar det gärna privat.

Varför är det just så här med vänsterfolk. Varför detta hyckleri, lättja, smussel och falskhet som genomsyrar så gott som alla politiker i vänsterblocket?

-

Asså, Lars Ohly är fan i mig riktigt sjuk i huvudet. Det här är en kommentar från en av Lars Ohlys kollegor:

Jag blev uppriktigt chockad när jag fick höra att han grät när Berlinmuren föll. En sådan lyckodag för Europa. Då är det något som är lite konstigt.
Peter Eriksson, Språkrör Miljöpartiet, SvD 9 oktober 2007

-
Marxism-leninismen är ett bra, riktigt och viktigt begrepp.
Artikel signerad Lars Ohly 1983.

-


Mona Sahlin och Lars Ohly är i mångas ögon inte förtroendegivande. Här kommer lite mer bensin på elden.

-


Valaffisch Vänsterpartiet (ett skämt... men faktiskt också sanning)

Fler valaffischer kommer i bloggar framöver. www.valaffisch.se



Massvis med länkar har jag samlat på mig också. Här kommer några av dem.

Bästa ICA Reklamen!

En tjej som verkligen gillar åkturen.

Bitches loves money!

En holländsk by utan vägar.

Veckans låt. Så jäkla skön. Papa Jupe med The Meteors.



Just ja. Hämtat Opelen på verkstaden också. 8 st (!!) felkoder i endast insprutningssystemet! Så det går det när man tvättar nya bilar. Hrrrmmmfff!!

Men nu går den bra iaf... Tack Opel i Bollnäs.



Lite nya bilder kan jag passa på att lägga upp. Börjar med en bild på en legobit.



En sådan här legobit kallar Jon för...
Klunkalång.

- Pappa hittar du flera sådana här klunkalång i legolådan kan jag få dem av dig.

Han har lite egna ord för vissa saker vår lille Jon. =)


Mina söner...





Silas mår bra den lille parveln. Han är fortfarande tyst av sig och har typ gjort två stycken riktiga höga bebisskrik sedan han föddes. Helt otroligt.

Han har börjat le också! Man smälter ju när han drar på smilbanden och tittar en rakt i ögonen. Otrolig känsla!



Nu ska jag avsluta. I morrn är jag föräldraledig åter igen och ska städa hela lägenheten.

Hej o hå. Ha det gott alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0