19 aug: Föräldraledig

Fortfarande föräldraledig i väntan på att jobbet ska komma igång ordentligt. Först trodde vi det skulle sätta fart i juli, sen nu i augusti men nu är det oktober som gäller. Så det är passande att ta ut semester och ledighet nu.

Så jag har fått mer tid klubben än vad jag trodde så idag har jag bland annat bokat flygbiljetter till The Polecats som ska spela hos oss 4 sep.

På lördag har ledningen i klubben möte och lördagen därefter möte med de medlemmar som vill jobba på spelningen. Så jag har till och med haft tid att göra agendor för mötena.

På lördag är jag bjuden på kräftskiva i Sandviken hos en vän. Ska bli jäkla skoj...

I morrn fredag blir det den ordinarie veckostädningen... som jag av en underlig anledning tycker om att göra. Kan det vara för att man lyssnar på god musik på hög volym och småsippar på en öl under tiden. =)


Snygg affisch gjord av Håkke.


Förra skolministern Ibrahim Baylan (S) har som sina kollegor på vänsterfalangen inte riktigt rent mjöl i påsen. Källor är DN, Aftonbladet mfl kvällstidningar som jag letat efter smaskigt hyckleri och idioti om sveriges vänsterpolitiker.

Här är några av Ibrahim´s felsteg under sin karriär (och ja... han får självklart vara kvar i partiet och vara minister dessutom).

- Medverkade i valfusk när han var medlem i SSU.
- (OBS! Ett rykte med god förankring -->) Under hans skoltid lurade han skolkårens ordförande att ha öl på sitt rum fast det var förbjudet och anmälde ordföranden. Klev fram som en kandidat för posten och fick den. Att tillägga fick han till och med den kvinnliga ordföranden att bära ölen själv till kårrummet. Det var Ibrahim som hade köpt ölen.
- Kom ni ihåg fifflandet för några år sedan med medlemslistorna i SSU för att få mer ekonomiskt stöd från Staten? Ibrahim var inblandad i det också.
- Som skolminister traskade han in på porrklubben Chat Noir och levde rullan med en del vänner. (Helt okej tycker jag iof, men i etablissemangets ögon är det inte så passande).
- En rapport om att friskolor var mer kostnadseffektiva försvann under hans tid som skolminister.
- Ibrahims bror misshandlade sin fru grovt och under en lång tid. Frun bad Ibrahim om hjälp... men fick ingen.
- CSN tvingade gå till kronofogden för att driva in studieskulder av Ibrahim. Ibrahim skyllde på dålig ekonomi.

Sen orkade jag inte leta mera. Man blir samtidigt väldigt nedstämd att det finns sådan här människor och än värre - de sitter på höga poster och har makt i samhället. Oftast, som sagt, är det alltid vänsterpolitiker som fifflar och hycklar av någon anledning och det är en av de många anledningarna varför jag aldrig någonsin kan rösta rött.



Fejk eller?

Att titta på bröst är samma sak som att konditionsträna i 30 minuter. Årets bästa forskarrapport ta me fan!

Åh herregud. Jag klarade faktiskt inte av att se hela musikvideon.

Klassiker: Det bästa Paolo Roberto sagt. Rödvinsjournalisten blir helt mållös.

Åter igen... Valaffisch Socialdemokraterna (Obs ett skämt... men ändå sanning)



Snygga kvinnor säljer öl och fula kvinnor får en att dricka öl.
Al Bundy

Kommentarer
Postat av: jesa

Det är inte jag som har gjort den där affischen!

Det är håkan tror ja!

2010-08-19 @ 22:31:39
URL: http://raggarjesa.blogg.se/
Postat av: jesa

den där är ju ungefär lika stil som de vi har haft förut till tidigare rockar.. å då är det väl håkan som har fixat det?

2010-08-21 @ 12:38:16
URL: http://raggarjesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0