25 dec: Härlig afton

Vilken härlig julafton. Bäst var ju självklart Jons reaktioner på alla julklappar han fick. Bland favoritklapparna var PSP spel, Gormiti Spel till Wii, massvis med Gormiti gubbar och det radiostyrda flygplanet. Fick även två radiostyrda helikopter-gubbar också men de har vi inte hunnit testa ännu.

Flygplanet testades direkt inomhus och den enda av oss som duckade var Angelica... det var självklart hon som fick flygplanet i huvudet med en rejäl duns, hahaha. Dessutom trasslade de propellern in sig i hennes hår. Skrattade så jag kved.



Pysselböcker, ritpennor, kläder, snömatta, böcker, brandstation, Mario Kart till Wii, massa pysselspel, Lego... ja osv kom inte ihåg allt. Som vanligt (överdrivet) mycket julklappar. Men iof så får han inte så mycket under året förutom när han fyller och till jul.

Silas fick lite klappar han också. Babyleksaker, kläder, spargris och en lära-gå-stol som han fann riktigt rolig. Bara några millimetrar kvar så kan han börja använda den. Då blir det action här hemma. Tror han kommer lära sig gå tidigt, då han är så stadig på benen redan.

Själv fick jag pengar mycket mycket välbehövligt som kommer gå till en ny vinterjacka då jag haft samma jacka sedan jag var 16 år (japp det är sant), aftershave, kaffemugg-termos, långkalsonger, choklad, Pulp Fiction plånbok så nu är jag en riktig Bad Motherfucker (tack Micke) m.m.



Förutom alla julklappar var det roligt att få träffa släkten och käka massa gott så klart. Självklart även när jultomten kom när Jon blev spänd som en pilbåge och sprang runt runt hemma hos mormor. Men det gick bättre och bättre efter vardera klapp han fick. Tog i hand med tomten och fick även en kram till och med. =)



Tomten frågade sedvanligt när han klampade in om det fanns några snälla barn?
Jon skrek - JAAA!
Sen sprang han iväg till Silas lade en hand på sin bror och sa till tomten: - Silas är också snäll fast han skriker varje dag!



Blev lite tårögd och gick med ett fånigt leende här under julhelgen då och då när jag såg Silas ligga i vaggan och sova förnöjt, den mysiga julstämningen, en härlig sambo som jag funkar bra med och älskar, och den spralliga goa 4 åringen som son.

Jag kände hur jäkla lycklig och nöjd jag är. Glad över att vi har det så bra och att vi är friska. Måste vara åldern och att man är pappa som gör att man blir lite sentimental då och då =)

Jag skiter i att jag har det dåligt ställt ekonomiskt. Huvudsaken familjen har det bra. Barnen fick i alla fall julklappar och vi fick god julmat. Det bästa är att vi är sams och goa mot varandra familjen och släkten. Jon brukar ofta prata om att vi har det bra i familjen och då gör hjärtat ett extra slag och man blir lite sentimental igen.



Avslutar med en bildserie på en jätteglad Silas.
Fotograf: Jon.



Kommentarer
Postat av: Smygar´n

WTF???? Vart e länkarna?????

2010-12-25 @ 14:32:53
Postat av: kyd.blogg.se

Smygarn: Blev en seriös familjeblogg denna gång. =)

Hade inga länkar då jag använt alla. Men till nästa blogg dyker det upp fler.

2010-12-25 @ 22:33:32
Postat av: Angelica

Älskar dig också, min fästman! =)

2010-12-25 @ 22:35:41
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Håkan

Jag väntar fortfarande på bröllopet.. Har 5 A4 sidor med grejer kenny ska göra på sin svensexa :)



allt från intimpiercing till sjunga duett med Jean Pierre Barda :)

2010-12-26 @ 00:01:41
Postat av: Pastorn

Fatima Obaid säger:



Det känns som hemma. Det känns som Irak eller något annat arabland.

Jag trivs jättebra i Malmö

2010-12-27 @ 01:37:13
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0