3 dec: AC/DC

Trots min kärlek till rockabilly och dess grenar så är en av världens bästa band (om inte världens bästa faktiskt när man tänker efter) - AC/DC.

Att utse en låt som man tycker är bäst med detta underbara gäng är väldigt svårt.
Men här kommer favoritlistan utan rangordning:
TNT
Highway to hell
Long way to the top
Thunderstruck
High Voltage
You shook me all night long
Can't stand still

Alla ovanstående låtar har man ett speciellt minne till. Speciellt låten High Voltage. Det var i början på 80-talet när MTV kom till Sverige. Jag var runt 7-8 år och fick syn på videon hos min kompis som hade kabel-TV.

Videon började precis när jag gick förbi TVn och jag blev helt enkelt blev förtrollad och kunde inte få bort ögonen från TVn när Angus står där helt besatt med sin gitarr och Bon Scott med sin inlevelse och underbara rockiga röst.

På den tiden fick man traska iväg till skivhandlaren och införskaffa sig skivan och vänta ngn dag ytterliggare på att se videon på MTV... eller till och med veckor ibland.

Denna magiska upplevelse, denna takt, denna gitarr och sång. Fan inte klokt vilken låt. Därefter har det alltid varit en av de bästa låtar som gjorts någonsin i denna värld.



Lånet ordnade sig gudskelov. Firade med god mat och Cpt Morgan-grogg därtill nu ikväll.

Tänk vilka goa underbara vänner det finns som till och med erbjuder att låna ut pengar när det blev som det blev. Man blir fasiken tårögd. Tack alla. Ni har en plats i testamentet =)



Småstadsliv firar jul



Ropa om någon ska traska iväg på bion, så hänger jag med!



Jag har börjat använda en s.k. gubbkeps och Jon fick syn på den häromdagen...

Jon: - Har du köpt den där på Lidl eller?



Knivhandslag (Marine Corps USA).

Solljus smälter järn!

Skulle nog kollat brallorna efter denna incident.



Bilder från veckan...


1: Jon fick en kalender av Angelica så han får en förståelse om hur långt det är till julafton =)
2: Silas tyckte det var skönt att somna på bordet.
3: Silas som pepparkaksgubbe.
4: Jon som pepparkaksgubbe.


1: Kvällens underbara mat.
2: Silas med vintermössan sin.
3: Spiderman is coming for ya.
4: Mysigt här hemma med mycket julpynt.




Kommentarer
Postat av: Lina

Har du köpt den där på Lidl eller?

HAHAHAHA, vilken underbar unge! Så jäkla klockrent!

2010-12-04 @ 10:02:24
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0