8 dec: Kiss

I en tidigare blogg tog jag upp en låt som jag gillade skarpt från barndomen. Här kommer en till med Kiss - I'm a legend tonight.

Denna låt kom jag ihåg speciellt då jag alltid fick Kiss-skivor i present och i julklapp. Blev så jävla glad varje gång. Kiss var just då det bästa som fanns och denna låt påminner mig om den julen (1982, 8 år gammal) jag fick skivan. Fick en mycket härlig känsla som jag kan förnimma än idag faktiskt.

Jul, glädje, mysigt, familjen och på toppen av allt detta - denna skiva.

Har många många minnen med Kiss. Hela rummet var tapetserat med affischer. Nu överdriver jag inte. Endast några centimeter av tapeten syntes. Hade nog mest Kiss affischer i hela Borlänge. Fick inte plats med alla i mitt enorma rum ens.



Hade t.o.m. en hel Kiss-tapet som jag bytte åt mig. Den tapeten var många små affischer från en tysk rock-tidning som hette Bravo har jag för mig som en vän hade sparat på sig. Tror jag bytte den mot några Star Wars gubbar och något Kiss-tygmärke, haha. Har fortfarande kvar hundratals filmisar, alla skivor och förhoppningsvis alla hundratals affischer någonstans.

På tal om rummet jag hade i Borlänge. Det var enormt! Som en mindre klubblokal ta me fan. Fick plats med en 11 meters bilbana till och med, då kan ni tänka er.

Så jag tar väl med en lista med Kiss låtar också då som är bland de bästa de gjort:
New York Groove
I'm a Legend Tonight
Beth
Hotter Than Hell
Shandi
Detroit Rock City
Mainline
Anything For My Baby
Comin' Home
Rip it Out
Shock Me
Hard Luck Woman
Speedin' back to my baby

Endast halv-okända 70-tals låtar märkte jag. Måhända för att man lyssnat sönder de populära låtarna? Bästa låtarna i Kiss sjöngs av Ace Frehley, helt klart. Skön röst och skön gung i låtarna. Gene och Paul, frontfigurerna i Kiss, blev riktigt riktigt sura på Ace när hans soloalbum såldes bäst på 70-talet. =)



Ytterliggare ett hus har brunnit här i Stråtjära. Inte så långt från oss. Skrämmande. Nu får det ge sig med bränder häromkring.

Detta hus brann ner helt och hållet. Men jag tyckte det var mycket mindre brandbilar och manskap denna gång än när det brann bredvid oss.



Ja jävlar! Nu vet vi svaret på hur man lever länge.

Roliga piller och tändstickor är ingen bra kombination.

Av någon underlig anledning finns det många barer i Asien uppkallad efter Hitler?

Asg! Årets missförstånd. =)

HAHA!! Ta me fan bland det värsta jag sett i år (Tack Ante för tipset).

Han blev så glad så han spydde.





Mina tankar går till Jimmy's familj efter hans bortgång igår. Han lämnade oss alldeles för tidigt.




Kommentarer
Postat av: Pastorn

rykten säger att det ofta var kiss i sängen oxå.

2010-12-08 @ 18:37:04
Postat av: kyd.blogg.se

Pastorn: Haha din jäkel. Nja måhända innan den åldern då.

2010-12-09 @ 11:39:37
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Erik

Här röker man och äter dåligt för att försöka korta sitt lidande lite,så får man reda på att man kommer att leva förevigt.....

JÄVLA ERNEST BORGNINE!!!!!!!

2010-12-09 @ 18:00:28
Postat av: Anna

Ha ha! Bird is the Word-klippet - den dansande snubben är ju lik dig i ansiktet tycker både Skägget och jag!! :D

Är det du?!? ;-)

2010-12-10 @ 08:44:53
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Erik: Asg! Du kommer överleva oss alla =D

2010-12-10 @ 12:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0