11 feb: Spelningen

Bara någon dag kvar tills vi kör vi en av Sveriges största rockabilly-evenemang under året.

Det kommer även besök från utlandet. Vad jag vet nu, kommer det besökare från Portugal, Holland, Åland och Finland.

Otroligt med rykten som går. Undra vilka som sprider ut dem? Bland annat: Att vi inte garanterar förköpsbetalare inträde och att förköpen är slut (den vanligaste). =)
Man kan se ryktena som något positivt också. När rykten börjar gå - så vet man att blir ett populärt evenemang.

Vi har just nu ca 280st i förköp. Det blir säkert runt 300st sammanlagt innan lördagen. Så det är ju lugnt, lokalen är stor. Vi behöver just nu ca 350st kontant betalande för att spelningen ska gå ihop. Men det ska inte vara några problem. Det största problem vi har är parkeringsplats pga enorma snöberg på gården. Man kan ju inte frakta det hur som helst och det skulle ta flera dagar att göra lik förbaskat.

Under veckan har jag suttit i telefon oavbrutet. Om inte besökare ringer så har man ringt kollegor eller för att fixa saker inför lördagen. Har bland annat beställt 100st rosor som ska säljas under kvällen. De kommer nog gå åt snabbt. Köpte nog för några.

Skriver mer om spelningen nästa vecka. På söndagen orkar jag nog inte. Ej heller på måndagen anar jag =)

Annonsen om spelningen i Annonsbladet (sida 45).



Sitter här med en Affärsplan framför mig. Tänkte göra en sådan innan jag startar eget företag (med en god vän). Om man lämnar in Affärsplanen till Arbetsförmedlingen så kan de bevilja starta-eget-bidrag. Så man kan ju iaf testa.

Mer om företaget framöver då vi verkligen bestämt oss för att köra på.



Ytterliggare några citat från Jon.

Angelica: - "I morrn ska du till dagis, Jon."
Jon: - "Det är mitt jobb det."

Jon sitter för sig själv och snyftar på dagis med en liten tår i ögat.
Fröken går fram och frågar varför han är ledsen?
Jon: - "Nä inget", snyftar han lite tyst. "Jag saknar pappa lite grann bara."

Den nya fröken på dagis tycker Jon kommer med så kloka ord och är så go.
Jon charmade henne på första dagen. Pappas lilla tjejtjusare, hehe  =D



Det blir mycket politik i min blogg detta år pga riksdagsvalet som kommer bli enormt intressant. Vem av blocken som vinner skiter jag i. Same shit. MEN jag önskar att Mona Sahlin ej blir statsminister. Vilken annan som helst utom henne!

Saxat från bloggen Mona Ljuger.
Först förnekade Mona Sahlin att hederskultur och hedersvåld existerade, sedan mördades Fadime. Då lovade Mona Sahlin att ägna sitt liv åt att bekämpa hedersvåld. Hon syntes i alla möjliga forum för att maximalt utnyttja Fadimes död för egen politisk vinning. Som integrationsminister 2004 så tillsatte hon Masoud Kamali som särskild utredare i diskrimineringsfrågor, han förnekade att hederskultur existerar. Någon som har något exempel på hur Mona Sahlin sedan dess har ägnat sitt liv åt att bekämpa hedersvåld?

"Det är svårt att argumentera mot Åkesson eftersom han diskuterar utifrån fakta"
Mona Sahlin

"Jag är ingen fifflare."
Mona Sahlin

Kan den här lyktstolpen få fler fans än Mona Sahlin?

I nästa blogg ska Lars Ohly dras i smutsen. Missa inte det.



Hur kommer det sig att man bara känner massa dårar =)



Svårt att utse en favoritbild av alla dessa sköna porträtt.

Ante besatt av vodka-djäfwulen är en bild man aldrig får ur huvudet. Diggar även bilden på Jocke som ser ut som en revolutionär mexikanare med patronbälte och geväret i högsta hugg.

Dårarrrrrrrrrr är ni allihopa!



Jaja... länkar får ni också då. Dagens skörd... Varsegoda.

Basdos med medicin (narkotika) som Thomas Quick fick varje dag i 8 års tid!Till detta kom extra tilldelning då och då.

Underbar gammal svensk reklam med Owe Thörnqvist.

Makalösa soldater.



Skriver mer nästa vecka om spelningen och lägger även ut bilder. Tror inte jag hinner fotografera så mycket själv så skicka mig gärna bilder så fort som möjligt ni som har möjlighet att plåta lite.

Full fart mot helgen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hörrö, kan man få konsultera dig ang. upplägg av affärsplan? Kan man få starta eget bidrag även om man inte är arbetslös?

2010-02-12 @ 12:41:54
Postat av: Anna

Glömde: så nu mera är man klassad som dåre också :D



Jag är så stolt över min nya titel!



En av mina favoritdårbilder är den med Persson när han sitter bakfull på toa och härmar smileyn ":P "

Jag skrattar än idag åt den!

2010-02-12 @ 12:43:37
Postat av: Angelica

Ja, det tror jag de, att du ser fram emot varma mackor ;) Och semlor också antar jag :)

2010-02-13 @ 09:50:44
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0