19 jan: Nu kan vintern ta slut

Nu börjar jag tröttna på kyla och snö. Man är knappt ute... fast man kanske borde. Jag, Jon, Balder och ena katten Freja gillar inte att vara ute i den här familjen, haha.

Freja går aldrig ut frivilligt. Balder gör det han ska och in fort igen! Trots att jag inte vill gå ut så tycker jag det är bra att Jon får lite frisk luft. Varje gång jag frågar honom om han vill ut och leka så säger han bestämt nej.

När våren kommer har vi så mycket att stå i. Gården ska grävas upp och byta vattenledning. Uthuset ska brännas upp eller vad nu vi ska göra med det och allt som är under uthuset, vet jag inte vad jag ska göra med ännu. Fasader ska lagas och målas. Buicken ska lagas. Bygga nytt staket till hästhagen. Plus många många fler saker som ska fixas.



Jon är sjuk igen! Nu är han hemma med förkylning. Fast det beror på en annan sak också... det går magsjuka på dagis och vi orkar inte gå igenom en magsjuka till och självklart tycker man synd om Jon, så han får bli hemma under veckan.



Per-Olof Sännås... undergroundjournalisten som har levt med bland annat Black Army, Hells Angels mfl har nu börjat levt med Los Raggos =)

Nja... inte riktigt men lite sant är det. PO började umgås med Los Raggos förra sommaren. Han ska skriva en bok om raggarkulturen och var med på många evenemang där Los Raggos var med på i somras. Många fotografier blev tagna och PO ska visst följa med klubben en del i år också. Han följer även andra klubbar förståss för att få material till boken som kommer ut om något år.



Jäklans! Trodde jag aldrig jag skulle få se detta. TRE stycken etablerade riksdagspartier ligger under 4% spärren i Demoskops senaste undersökning!!

Socialdemokraterna 37,4 (+2,3)
Moderaterna 27,4 (+2,1)
Miljöpartiet 10,3 (+0,6)
Folkpartiet 7,4 (-1,5)
Sverigedemokraterna 5,0 (+1,5)
Kristdemokraterna 3,9 (-0,6)
Vänsterpartiet 3,8 (-2,1)
Centerpartiet 3,1 (-2,5)

Övriga partier 2,0 (+0,2)

Tänk om det skulle bli så, att dessa tre partier ej kom i Riksdagen! Vilken förändring då dessa partier varit med sedan 70-talet. Men allt kan inte vara som det alltid varit.



Mer politik...

Konstigt att migrationsmyndigheten vill slänga ut denna familj som gjort bra ifrån sig i Sverige. Men kriminella och respektlösa människor verkar ha det lättare att bli svenska medborgare.

Oavsett hur mycket någon skulle kunna förklara mig varför - skulle jag nog aldrig kunna förstå.



Brasilianska tjejer är inte det sämsta. Herregud!

Kund med bra koll. =)

Åter igen ett elakt bus.

Bästa med Remi Gaillard.
Mina favoriter är hissen och kassan.

Skrivare - Dom är sända från helvetet.



Nu ska jag hämta vatten. Äta lunch och sen blir det väl lite TV-spel för att fördriva tiden. Ska bada Balder idag också. Blir inte så ofta numera då det krånglar med vattnet så det luktar enormt illa av honom nu. Man kan knappt ha honom i samma rum =/

En till blogg kommer nog i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0