17 juli: Smärta x 2

Inte nog med att man dras med öroninflammation. Man fick den sedvanliga fredags-migränen idag också. Drygt.

Var till läkaren och ska tillbaka på tisdag för att göra rent i örat. Innerörat var så svullen nu så det gick inte att göra rent. Efter att använt örondropparna som jag fick på recept, så känns det redan bättre.

Trots smärtan och att man varit lam i halva huvudet så har jag städat lägenheten ordentligt. Bland annat städade och putsade jag badrummet i 1½ timme (!). När jag går på god känsla så kan jag orka hur mycket som helst, med eller utan öroninflammation =)



Nya bilder på Jon... De första två är från söndags när han hade hög feber och kräktes. Han ser riktigt dålig ut, precis som mig när jag har feber.



Fy fasiken va feber jag hade när jag var liten och är fortfarande känslig för feber. När jag var mindre hade jag fruktansvärda drömmar och yrade vilt. En gång svimmade jag också då jag var i två medvetanden samtidigt, i den jäkla drömmen och i vakenhet. Väldigt underligt. Men jag svimmade för att hjärnan kortslöts på någe vis, tror jag. En sak fick inte hända i drömmen och den saken hände medans jag var vaken och var uppe och gick. Pang tjong, så ramlade jag ihop. Hjärnan är underlig.



Gjorde ett valtest på Aftonbladet. Självklart kan jag min politik och jag var närmast det parti jag sympatiserar mest med och längst ifrån var jag Vänsterpartiet. No shit?

Facebook har en applikation om att rösta på partier till Riksdagen och måste vara väldigt tillförlitlig tycker jag, då det är över 80.000 personer som röstat. Vanliga statistikbolag ringer ju endast till ca 1000 personer.



Så här är ställningen just nu via röstningen på Facebook.




Frantic Flintstones som skulle spela på vår rock i september hade dubbelbokat sig. Så det blir ett annat band istället. Men Hellbilly Jokers och Miss T-Bones står kvar. =)



Dagens mord-fakta:

Det är mindre mord i Bagdad, Irak än i New Orleans, USA!

48 av 100.000 mördas i Bagdad och 95 av 100.000 mördas i New Orleans. Än värre är ju att New Orleans endast har 300.000 invånare och Bagdad har flera miljoner invånare (!).

Trodde man fan inte asså.



Mona Sahlin ska skriva en bok. Hjälp henne med omslaget.

Riktig humor #3.

Men va i hela friden finns det för folk i denna värld?

Men va i hela friden finns det för folk i denna värld? #2 (ca 1:50 in i videon)

Men va i hela friden finns det för folk i denna värld? #3

Men va i hela friden finns det för folk i denna värld? #4




Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vad söt han är! Jon alltså!



Det där med feber. Kollade på "Ambulans på plats" eller vad det heter häromdagen. De förklarade just det där med feber då. Ett barn hade så mycket feber att han krampade och verkade helt borta. Sjukvårdarna berättade att hjärnan blir överhettad och inte kan hålla reda på vad den ska. Signalerna går hit o dit, kors o tvärs, ingenting stämmer.

Så att vara vaken men samtidigt vara i en dröm är nog inget ovanligt för febriga barn. Att svimma måste ju vara farligt, då har ju hjärnan stängt ner pga febern.

Man ska ha lite tur här i världen för att klara sig förbi alla knaserier o galenskaper, sjukdomar o jävulskap!

2010-07-17 @ 12:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0