12 juni: En lördagsblogg

Inte ofta man skriver blogg på lördagskvällar inte. Då är man ofta ut på galej men nu vågar jag knappt gå till postlådan då det verkar vara nära att jag blir två-barns-pappa när som helst.

Angelica har en fruktansvärd foglossning och det hoppar ur i höften på henne i bland och det gör visst förbaskat ont. Så hon har numera kommit fram till att om hon tar små små steg så hoppar inte det som hoppar ur i höften ur. Så hon ser lite rolig ut när hon tar sig fram, stackarn.

Slemproppen har gått dessutom... vad vi anar iaf. Då brukar det inte gå många dagar förrens det är dags för nedkomst. Magen har även åkt ner en bit och idag fick Angelica en stark ilande känsla i underlivet och vi tror att barnet har fixerat sig nu.

Snart så... är jag pappa igen =)



Om jag skulle få välja EN ny bil av dessa modeller så vet jag faktiskt inte vilken jag skulle välja. Jösses vilka bilar.

Mercedes W212


Chrysler Magnum


Dodge Charger


Chevrolet Camaro


Ford Mustang


Gå till min omröstning - - - >> Vilken av bilarna gillade du mest?

Lutar lite åt Dodgen. Såg en sådan härom veckan i Bollnäs. Exakt en sådan på bilden. Samma färg, Hemi-motor och Super Bee modell. Sweet Lord. Men Mercan ligger närma hjärtat den också med dess kvalité och komfort.



Jag retas med Jon och han tröttnar ur rejält. Han reser sig upp från stolen, stirrar mig i ögonen och säger barskt:
- NU ÄR DET BRA, PAPPA.

Pappa blev tyst...



Över 1700 st bilder som vi inte har framkallat pga den tråkiga ekonomi man haft sedan förra året. Har bara kunnat framkallat några hundra av dem. Tänk att man fotograferat ca 2000 st bilder sedan förra sommaren!

Beställde även en canvas-tavla på Jon.





När vi säger åt vår son att sätta på sig tröja när han ska vara ute på kvällen då myggen annars kan bita honom, så säger han att han är (ja vi vet inte riktigt säkert hur man stavar det): Onnvarlig. Kanske han menar ovanlig?

Myggen åker bort, svoosh säger han. Det underliga är att han har rätt. Myggen är inte på honom men är alltid på mamma och pappa. Undra var han fått ordet i från och att han faktiskt är medveten om att myggen ej biter honom?



Har varit i Gävle i veckan och tittat på lokaler i massor där min nya arbetsgivare NTI Skolan ska husera. Har hittat några som är intressanta, plus att jag ska titta på fler nu på måndag så någon lokal lär jag väl kunna bestämma mig för.





Ska vår flagga bli helblå framöver? Eller ska de tre kronorna pryda den blå bakgrunden istället?

Det har gått lite långt med denna religionshets då det inte får vara kors eller krucifix på allmänna platser. För min del bryr jag mig inte ett dugg om religion då det är i min värld humbug och dårskap.

Trots detta så har vi ett kulturarv som då tyvärr innefattar denna dårskap. Något som har förankrats hos medborgarna och något som tillhör vår historia och DET är något som jag tycker vi bör ha kvar och känna stolthet över... trots influenser från religioner.



Spela Pacman på Google.

Filmen hakar upp sig i ett passande sammanhang.

Samma tidning som i 1980-talets Dallas som i 2000-talets Desperate Housewives.

Men det är kul också.

Den här kunden tog nog priset i Dummaste Kund tråden.



Undra om man ska ta och klippa gräset i veckan....?
NEJ, det behöver jag ju inte! Ahhhhh...

Ha det gott och tack för titten.

Kommentarer
Postat av: Håkan E

Kenny . nu när du blir 2 barns farsa så har du väl bara råd med en sån här bil

http://limonster.com/gallery/data/503/Trabant_Limousine_front_corner1.JPG



eller http://daemon619.files.wordpress.com/2009/03/trabant.jpg

2010-06-12 @ 23:38:11
Postat av: kyd

Håkan E: Haha, ja why not =D

2010-06-13 @ 00:58:46
Postat av: Anna

Ha ha ha ha!!! Så där ÄR det att vara förälder! :D

2010-06-13 @ 11:44:25
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0