20 juni: Vilket tal =)

Hela gårdagen ägnades åt att städa lägenheten men då och då satt jag mig ner för att vila och tittade på Kronprinsessans bröllop som var mycket mycket vackert på alla sätt.

Allra bäst var Prins Daniels tal till Kronprinsessan. Jag har inte ord.

Jag är så stolt över vår konungafamilj och vår monarki. I runda siffror hade 100 miljoner människor över hela världen tittat på bröllopet. Men säkerligen är det ännu fler! Ca 500.000 personer var på gatorna för att fira och slog visst Konungens och Drottningens bröllop 1976 då ca 200.000 personer firade på gatorna =)

Tittade hela kvällen ända tills det var slut på sändningarna på natten. Helt hänförd över hur fint allt var, alla gäster, all organisation och för brudparet förståss.

Gratulerar Victoria och Daniel.



Att ge en offentlig känga i en tidigare blogg visade fina resultat. Snabbt som ögat fixades lokal och två band. Nu är det ett band kvar till vår september rock.

Många som tycker jag tar för mycket plats i klubben på gott och ont... och jag instämmer. Jag ska inte ta på mig för mycket heller. Men jag är orolig att saker och ting rinner ut i sanden och går förlorade... som det faktiskt gjort en del gånger.



Det här kan man kalla våldtäkt...

Dagens lära:
Vägglusen av honkön har ingen sexuell öppning. För att komma runt detta använder hanen sin penis för att borra en vagina i honans kropp.



Dagens jävelskap.

I would like to buy a hamburger.

Den mest udda arga lappen på länge.

Man kan göra en tråkig fotbollsmatch till något roligt.

Den rätte för Rosing.



Angelica får dras med småvärkar ofta nu och har även fått lite ont i ryggen. Ryggsmärtan kom några dagar innan Jon föddes. Så det kan vara ett tecken på att bebisen vill ut snart... får jag hoppas. Tycker så synd om Angelica.



Har under veckan dragits feber då och då. Fick världens huvudvärk. Inte migrän utan att rakt ovanpå huvudet kändes det som att man hade en ordentligt tung blyvikt. Tog mig många timmar att få smärtan att försvinna men kan tacka spikmattan som gjorde att smärtan försvann. Spikmattan rules!



Veckans dummaste fråga som jag hörde utanför Lidl som bjöd på korv, potatissallad och festis i ett tält framför butiken.

Kund till biträdet: - Får man ta en hel sådan där (pekade på festisen)?
Biträdet: - Va?? (kunden upprepar sig utan att reagera på sin dumma fråga) Jaaa...? Vi bjuder ju på dem...

Jag var så nära att säga det biträdet ville säga... så nära så nära. Vad hade kunden tänkt? Att bara slurpa ur halva festisen eller dela den med någon? Hahaha! Jösses vilket folk det finns. Småskrattade hela vägen hem i bilen.



I morrn blir det att titta på lokaler igen för jobbets räkning. Nu får någon av dessa lokaler passa. Det är bara så! Måste hinna komma igång med allt. Det ska även köpas in inventarier och förberedas en massa. Kommer nog arbeta från tidig morgon till sen kväll framöver.




Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha! Många bra länkar! :D



Bra också att vara ärlig och säga ifrån sen den offentliga kängan var inget annat än bra den med

2010-06-20 @ 11:23:04
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0