5 juni: En annorlunda natt

Fick ett impulsivt infall att åka till Kungsgården/Sandviken igår kväll. Ringde upp Håkke och han ville hänga på.

På Rowdys hände inget, ej heller så mycket aktivitet hos Johnny så vi tänkte fara vidare till Hillbillys men innan vi hann ut från parkeringen från Johnny så kom Johan med en fullpackad Pontiac. Vi fick plats och hängde med in till Gävle.

Innan vi kom till Gävle så tappade vi avgassystemet. Detta åtgärdades på Hillbillys genom att dra bort det som hängde ner.

For senare runt lite i Gävle mitt i natten och hamnade på MaX parkeringen där de fick för sig att burna med Johans Pontiac. Självklart såg polisen det hela och föraren fick 1000kr i böter.

Helt plötsligt parkerade det en Ferrari bredvid oss. Snackade med ägaren i en timme säkert om bilar och historien kring hans köp av denna makalösa bil.

Därefter på morgonkvisten var det bestämt att det skulle grillas korv hemma hos Danne D, men han hade hunnit gått och lagt sig när vi kom. Så jag lämnade av folk och for hem till Skog. Var hemma 0530 i morse =)



Idag har jag börjat läst igenom alla dessa hundratals sidor av dokument vi ska gå igenom på informationsmötet i Sthlm på måndag. Noterat en del frågor och försökt satt mig in i uppdraget. Allt verkar vara väldigt genomtänkt från NTI's sida. Organiserat som tusan om hur man ska arbeta.



Jocke från Bollnäs kom på besök idag med sin hoj... som jag självklart var ut och testade. Härligt! Måste skaffa MC kort.

Kvällen ska tillbringas med en liten rom och cola eftersom det inte blev någon igår då jag for till sydligare trakter istället.

Sen hade jag tänkt besökt Stråtjäras kollektiv - Lundbacka. De har 10 års jubileum och alla är välkomna dit. Ska visst vara folk från hela världen där enligt rykten. Roligt och trevligt folk som bor där.



Jon har blivit ordentligt sjuk. Ögoninflammation, feber och förkylning. Han fick även någe klåda på armarna. Vi som hade planerat utflykt i morgon längst efter jungfrukusten på nationaldagen o allt. Men vi blir nog hemma verkar det som. Vi får ta utflykten nästa helg istället kanske.



Idag blev det ett jävla liv inne hos grannen Sofie och Martin. Man hörde att två katter slogs. Min första tanke var att vår honkatt hade tagit sig in till deras nyfödda kattungar... och så var det! Hon vill så gärna ha kattungar så jag tror hon skulle in och nalla en för sig själv, haha. Men hon fick stryk av kattmamman och försvann ut därifrån.

Funderar på om vi ska sluta ge henne p-piller för att hon ska få sig en kull ungar. Det är ju lätt att bli av med dem trots allt.



Har ju glömt att skrivit att vi var på dagis i onsdags för att hjälpa till med att fixa till lite där. Vi var en del föräldrar som ställde upp och lagade leksaker, oljade in trä, målade, fixade diskbänk, sandlåda mm. Martin tog även dit en stor stock med traktorn som barnen kunde få balansera på. Det bjöds på korv och fika. En riktigt rolig kväll.



Min vän Erik har skickat in ett bidrag till Arga Lappen. =)

HAHA! Vilken jäkla skön trummis asså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0