7 juni: Första dagen på nya jobbet

For ner till Stockholm med tåg i morse. Träffade en kollega på tåget som är platschef i Hudiksvall. Väl på plats blev det taxi till AcadeMedia på Liljeholmen. Hade möte hela dagen angående uppstarten av projektet. Platschefer från hela landet var på plats då NTI Skolan vunnit de flesta anbuden i Sverige kring detta arbetsmarknadsprojekt.

Mycket trevliga kollegor och chefer. Alla har lite panik då det är tre veckor kvar tills projektet ska starta och det ska anställas fler platschefer, mentorer och fixas lokaler. Dessutom ska lokalerna inredas och få telefoner och internet indraget. Plus att vi chefer ska vara förberedda och redo att ta emot första gänget arbetssökande som kan komma 1 juli. Det här kommer bli svettigt, men utmanande och roligt samtidigt.


-dressed for success-

I allt detta blir jag farsa snart igen och har ett företag tillsammans med en vän som också ska rulla. Dessutom är det dax för att planera för klubbens september-rock nu också =)

Det ska vara fullt upp så man känner att man lever.

I morrn ska jag gå igenom massa papper och skicka frågor till berörda om jobbet så man är helt säker på allt.

Ska även till barnmorskan för att kolla med ultraljud om bebisen ligger rätt den här gången =)



Jon ska precis sätta sig och spela TV-spel och jag sa på skoj bara ändå: - Ska du ha stryk?
Jon: - Nej, jag behöver inte stryk nu. Jag spelar.



Nationaldagen skulle tillbringas efter Jungfrukusten med picknick men det fick vi ställa in då Jon blev dålig och att det dessutom började regna lite smått.

Vi åkte till kyrkoruinen istället då det blev uppehåll och innan det så käkade vi räkmackor, drack magnum cider och vräkte i oss blågula dammsugare =)





Ett helt vanligt sms från Herr Jernkrok kl 0423 på måndagsmorgonen:
Passerar Skog och stjäl Kennys Marxpropaganda.



Jag och Henrik gick till Stråtjäras kollektiv Lundbacka i lördags men där var det inget ös alls. Folk satt och degade och några dansade till en låt som lät likadant i över 30 minuter.

Så Henrik och jag tog oss en liten promenad på lördagsnatten runt Stråtjära. Det kunde jag behöva =)



En bild på Jon som tankar Helenas Pontiac innan vi for till Sandviken cruisingen.





Avslutar med några länkar så klart...

Diggar den här skånska hajen.

Min nya idol - David Mitchell. Sunt förnuft med humor personifierad.

Kommentarer
Postat av: Pastor Pucher Plikta



" Stekar-Kny hänger på Spyan ( spybar )

2010-06-07 @ 21:28:30
Postat av: Anna

Jaha, och jag har jobbat i Kungsträdgården hela dagen (och kommer för övrigt att göra det resten av veckan) :)

2010-06-07 @ 22:47:23
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0