14 mars: Hemsk fredag

I fredags var jag helt förstörd efter att min trogne vän Balder lämnat jordelivet. Men samtidigt visste jag att han inte behöver lida mer, så är det ledsamt att mista en vän.

Så ledsamheten är väl mest att jag tycker synd om mig själv och att jag fått bestämma över min väns liv och död. Jag bestämde att han skulle få dö... och han var bland mina närmaste vänner. Hade varit helt annorlunda om han hade dött i sömnen eller råkat ut för en olycka.

När någon närma dör eller när man blir riktigt kär så känns det väldigt starkt i bröstet, på olika vis förståss. Men känslorna (för mig iaf) blir till en fysisk känsla. Det gör endera ont eller gott. Fantastiskt.

I fredags då knöt det sig i bröstet så fruktanvärt så jag trodde jag skulle ramla ihop. Gjorde så jäkla ont. När man såg i hans ögon att han försvinner... då visste man att det var klart. Har nog inte gråtit så mycket på många många år. Troligtvis var senast när jag fick avliva en annan hund på samma sätt som hette Bella. En Grand Danois som också hade problem med ryggen.

Avlivningen gick väldigt bra gudskelov. Balder var inte nervös utan var mest envis om att inte vilja ligga stilla. Då gav jag honom massvis av Frolic (som han älskar) så han lugnade ner sig. Han åt av godiset ända in i det sista.

Tusen tack till min bror som jag kunde prata med och använda hans axel att gråta emot.
Tusen tack
till alla er som gett mig uppmuntring och beklagan för sorgen.

Sista fotot.



Vi ses Balder.



Helgen har varit lite deppig och jag har sovit ganska mycket. Vaknade dessutom med migrän i morse så det var att proppa i sig medicin och somna om.

Igår kväll for vi iväg till Verner och Jessica för att hälsa på en sväng. De hade fest och badade tunna. Åkte hem ganska tidigt då Jon blev trött men jag hann få i mig någon bärs iaf.

På tal om fest. Helskotta va fester det är på gång nu framöver. Självklart krockade LR´s fest den 27e mars med mycket annat.... Nyköping, Enviken, Gävle mfl ställen det var partaj samtidigt.

Men vi kommer ha roligt som fasen ändå, även om det inte kommer så mycket folk. Festen är ju i huvudsak till för dem som arbetade på vår spelning 13 feb. Lokal, öl och band är klara... nu är det bara maten som ska fixas.



Veckans politikerblundrar:

Mona Sahlin är i hetluften igen, för en tidigare ordentlig blunder.

Svenska skattepengar till Colombianskt kommunistparti (genom Sida).

Mona Sahlin ska införa lag om könskvotering!
Att kvotera in folk är otroligt vansinnigt och i mina ögon är det en rejäl blunder.



Nu är det snart mat... och efterrätt därtill som vi inte orkade äta igår. Jag åt så jäkla mycket fläskfilé med kroketter igår så jag trodde jag skulle spricka. Därefter blev det öl hos Verner och Jessica... men öl får man alltid i sig.

Innan jag slutar så blir det en bunt länkar förståss.

Smut for smut. Tummen upp.

Ser mig själv stå där och sjunga faktiskt.

Bäst på TV just nu! (självklart är det TV6).

Okeeeej? Vad vill hon säga egentligen?

Min sorts humor.

Min sorts humor #2.


Kommentarer
Postat av: AKP

Vila i frid Balder!

Beklagar er sorg!

KRAM till hela familjen!

2010-03-14 @ 20:09:06
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0