23 mars: Lille Jonsson

Är så stolt över min son. Endast 3 år gammal och han skriver helt själv. Han är duktig på bokstäver och skriver gärna på datorn och på papper, helt själv. Jag började då inte skriva när jag var 3 år precis. =O


Läraren på förskolan blev positivt överraskad när hon såg Jon skriva bokstäver istället för att rita. Så lärarna tog fram bokstäver och hängde upp på väggen för att stimulera att Jon och fler börjar skriva mer.

Tror att Fem Myror Är Fler Än Fem Elefanter har bidragit mycket till att han är så duktig och att jag och Angelica suttit med honom och skrivit många gånger.



Jag till Jon: - Vad vill du ha för tapeter på ditt nya rum då? Cowboys och indianer kanske?
Jon: - Indianer..? Indianer kan inte bajsa dom!

Angelica ska borsta tänderna på Jon men han verkar inte vilja riktigt.
Angelica till Jon: - Nu ska vi borsta bort tandtrollen.
Jon: - Neeej. Alla (tandtrollen) är kompisar!

Jag sa åt Jon med barsk röst att inte låta så illa. Jon tystnade helt och gick fram till mig med vuxna steg. Tittade mig i ögonen och sa...
Jon: - Jag är arg på dig, pappa.
Jag: - Jasså, varför är du arg på mig då?
Jon: - Du skriker och jävlas.



Tema favoriter i repris:

Stampa med Leroy.

Svenska för nybörjare.

I burn



Nu ska jag sätta mig och skriva upp allt vad jag ska gå igenom på klubbmötet på lördag så allt är klart. Det är bra mycket som ska beslutas och informeras.

Maten är bokad och klar. Vi har slagit på stort och hyrt in en kock till och med som åker 35 mil för att servera hungriga raggare. Vad som serveras får bli en överraskning för de medlemmar som är inbjudna till middagen, så det kan jag inte nämna här.

Skriver mer i veckan!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha! Ja han är ju för härlig vår lilla ögonsten! Så stolt över honom :)

2010-03-23 @ 20:38:21
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Fem myror är fler än fyra elefanter är ju helt fantastiskt! Jag själv har nog lärt mig läsa/skriva genom det. Kunde läsa obehindrat och skriva en hel del innan jag började förskolan som femåring, så jag var 4-4,5 år gammal.



Haha, tittade själv på Svenska för Nybörjare i helgen! :D

2010-03-23 @ 20:45:03
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna L

Ser fram emot lördagen!! =)

2010-03-23 @ 21:41:04
URL: http://lundanna.blogg.se/
Postat av: Ida

Jätteduktigt av Jon att skriva så bra!

Det är ju annars vanligt att barnen vänder på bokstäverna. T ex sätter K:ets sidostreck på fel sida det vertikala strecket. Å likadant med J och E. Väldigt duktigt av honom! Ha det gott!

2010-03-25 @ 01:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0