13 maj: Massvis med passande jobb

Som jag skrev i förra bloggen så skulle jag ju på en anställningsintervju nu i tisdags som Serviceledare på Euromaint. Därefter blev det en anställningsintervju med en gammal vän och kollega som sökte folk till sitt nya bolag som inte är startat ännu. Där kunde jag till en början få deltidsjobb och sen se om uppdragen fortsatte in och få en fast anställning. De arbetsuppgifterna handlade om att coacha personal som blivit varslade.

Denne person har även ett annat företag som rekryterar personal åt andra bolag som han tyckte att jag eventuellt kunde passa för också. Jag var på anställningsintervju om det i onsdags så jag sov över i Sandviken.

Det är inte slut än... igår ringde ett företag som heter Work For You som letar efter jobbcoacher och ville träffa mig på en anställningsintervju om någon vecka.

Det här är inte klokt. Allt på en och samma gång. Nu ska ni se att man får minst två olika erbjudanden och man måste välja. Har ju skickat ansökningar till en bunt olika arbetsgivare nyligen och har minst tre stycken ytterliggare jobb som jag ska söka under veckan som jag fann passande.



Loggade in på FB i söndags. 99 st händelser, hahaha! Jäkla Ante som visst verkar gilla Gilla-knappen! Gudskelov blev inte mailinboxen full med meddelanden om händelser på FB av någon anledning.

Idag när jag öppnade FB så hade jag 13 st vänförfrågningar och för någon dag sedan hade jag 5 st förfrågningar.

Fullt upp på FB också =)



Det är ju inte lugnt i litt liv just nu iaf. Familj, vänner, klubben, jobbsök och intervjuer. Men det är skönt att det är rörelse omkring en.

Angående klubben så har vi inte hört något om lokalen så vi låter det vara och fokuserar på vår klubb-bil istället. Skickar mer information till alla medlemmar.



Skrev lite om mitt personlighetstest i förra bloggen och jag fick denna kommentar av sambon Angelica:

Aha! Det är därför man inte riktigt förstår sig på dig ibland. Jag säger ju det! Det krävs en hög dos tålamod och envishet för att klara av att bo och leva med dig ;) .. Det är nog inte många som skulle klara av det .. Vara kompis med dig ok .. men leva med dig .. Ack ack! Bara jag som klarar det ;)

Kan vara ärlig och säga det att jag skulle nog inte orkat med mig själv i ett förhållande, haha. Jag är nog dryg med mina principer och att jag ofta retas. =)



Har ni svårt att veta vilket parti ni ska rösta på i höstens val så kan ni testa denna suveräna valkompass. Eller så kanske ni vill få bekräftelse på att ni verkligen ska rösta på det parti ni tänkt. En välgjord kompass med hjälpavsnitt och bra frågor.

Ni som känner mig bra vet vilket parti som jag röstar på och det partiet fick en enorm stapel jämfört med de andra. Alla vet att jag inte är så förtjust i Socialdemokraterna, de kom bland de lägsta staplarna... gudskelov.



Man kunde visst gå (springa) på vatten! =O

Office-prank

Brorsan är på festival för första gången.


Ett klipp jag letat efter. En björn gör skenmanövrar mot bärplockare.

Det här kan jag bara göra när jag är redigt onykter.

Hur i helvete???



Racing i Söderhamn nu på söndag 16/5. Ska ta och brumma dit med familjen i Pontiacen och glo och dreggla. I övrigt blir det nog lugnt här hemmavid.

Tjoflöjt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att höra om jobbfronten! =)



LYCKA TILL nu!!

2010-05-13 @ 11:51:26
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Ida

Det här är en blogg som av mig får lika högt betyg som tjuvlyssnat och tjuvtittat!

http://telefonhoran.blogg.se/

2010-05-15 @ 20:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0