17 maj: Ännu ett jobberbjudande!

Idag är det bättre efter att rensat luften. Idag har jag varit uppåt istället. Så jäkla uppåt så det har blivit storrengöring av Opeln. Hela dagen gick åt. Hade inte städat eller tvättat den på ett halvår heller. Efter en dags putsande så är den riktigt fin både ute och inne. Mest inne... hann inte vaxa den idag.

Allt går med folköl och dansband.

Haft någon paus med att åka cross med Jon. Vi tog en rejäl tur runt hela Stråtjära. Pappa skulle haft en egen motorcykel känner han =)





Nu har jag 5 st jobb på gång!

I morrn ska jag ju till en till intervju som jobbcoach för Work For You i Bollnäs och idag ringde en gammal chef till mig som jobbar på ett utbildningsföretag som heter Academedia och erbjöd mig ett jobb också som jobbcoach. De hade vunnit ett anbud som var inlämnat till AF och nu är det bara att köra på om inte något annat konkurrerande företag överklagar anbudet, då kan det ta längre tid eller att de då blir av med anbudet.

Min arbetsplats kommer att bli på NTI skolan (Nordens Teknikerinstitut ) i Gävle som ägs av Academedia.

Detta jobb har jag nu om nu inte anbudet försvinner genom överklagan. Min gamla chef har jag arbetat med i många år så han känner mig väl och någon intervju är ej nödvändig för detta arbete. Men samtidigt har jag ju 4 st andra jobb på gång... om jag nu går vidare i urvalen vill säga. Om jag nu säger ja till jobbet på NTI skolan, så ska ni se på fan att jag får ett annat erbjudande från någon av de andra företagen.

Då måste man avväga en jäkla massa olika punkter. Ort, anställningstid, lön, förmåner osv...

Dessutom har jag skickat iväg ansökningar till flera passande arbeten som jag inte hört av ännu plus att jag har två stycken platsannonser framför mig som jag ska skicka ansökan till!

Har varit lugnt så länge och nu kommer allt på samma gång. Det har varit likadant förut ni som minns mina gamla bloggar.

Men jag ropar inte HEJ ännu...



Johnny: - Dansar som Shakira i She Wolf videon för Kenny.

Skulle betalat mycket för att verkligen få se det asså!



Jon drar med Angelica till sitt rum.
Jon: - Håll för ögonen mamma.
Angelica håller för ögonen.
Jon: - Öppna ögonen!
Angelica: - Ja? Vad är det för något som var överraskningen?
Jon, med stor förtjusning: - Jag har stökat till!



En arg lapp.

En liten förståelse om hur stort våra hav är.

Närmare än så här kan det knappt bli.

Ante skrattar åt Kennys skämt.

Angelicas bror Micke har nyss varit i Australien och äventyrat. Här är en video på när han hoppar fallskärm.



Nu ska jag försöka hinna duscha, diska en massa disk och umgås i soffan innan jag dyker ner i sängs. Hela dagen är fullbokad i morrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0