7 maj: Nytt CV

Började kl 10:00 och med två timmars lunchpaus så blev jag nyss (kl 16:00) klar med mitt helt nya CV. Det tog en jäkla tid men blev riktigt bra.

På det tidigare CV:et så bäddade jag ihop en massa erfarenheter med liten text för att få plats på en A4. Nu tog jag större text och det blev luftigare. Plus att jag la med alla arbetsuppgifter jag haft i alla arbeten. Så det blev 3 st A4:or denna gång.

Fan va mycket man gjort i sitt liv ända sedan tonåren med FBU, motorklubben m.m. Sen blev det ICA, militärtjänstgöring, eget företag, mg, Fortum, GameStop och Samhall. Plus alla utbildningar man fått. Kom på några nya denna gång som jag la med i CV:et. Inte lätt att komma ihåg allt, men det blev fullspäckat med någon aktivitet varje år iaf.

La med en länk i CV:et angående mitt resultat (ESFJ) på personlighetstestet Myers-Briggs. Här en en liten text angående mitt resultat...

ESFJs are people persons - they love people. They are warmly interested in others. They use their Sensing and Judging characteristics to gather specific, detailed information about others, and turn this information into supportive judgments. They want to like people, and have a special skill at bringing out the best in others. They are extremely good at reading others, and understanding their point of view. The ESFJ's strong desire to be liked and for everything to be pleasant makes them highly supportive of others. People like to be around ESFJs, because the ESFJ has a special gift of invariably making people feel good about themselves.

Stämmer det tycker ni? När man gjort testet fick man en en hel bunt med papper om sin personlighet. Allt var med om hur jag var som person. Till och med vilka kända personer man var lik, riktiga som fiktiva. Väldigt intressant.

Min personlighetstyp verkar vara minst vanlig enligt Googles sökresultat.
Finns inte många som mig inte ;)

 



Fredagshårdrock!
Im a rebel - Accept




Nu har huvtröjorna kommit iaf. Äntligen. De har varit försenade i flera veckor. Ska hämta dem nästa vecka.




I morrn ska jag besöka Håkan E för att fira honom. Tar en tur med Pontiacen tänkte jag. Samtidigt ska sonen på sitt första "kompis-födelsdagskalas" hos sin bästa vän Erik som bor i Holmsveden.

De är som ler och långhalm när de är på dagis och båda skiner upp när de pratar om varandra. Häftigt med en sådan stark personkemi. Får se om det håller hela livet? =)

 



Nu ska jag ta mig en folköl och börja städa lägenheten. Hade tänkt städa och tvätta bilarna idag men det sket sig i och med att CV:et tog sådan lång tid att göra.

Ha en skön helg everybody.

Kommentarer
Postat av: Angelica

"Min personlighetstyp verkar vara minst vanlig enligt Googles sökresultat."

"Finns inte många som mig inte ;)"



Aha! Det är därför man inte riktigt förstår sig på dig ibland. Jag säger ju det! Det krävs en hög dos tålamod och envishet för att klara av att bo och leva med dig ;) .. Det är nog inte många som skulle klara av det .. Vara kompis med dig ok .. men leva med dig .. Ack ack! Bara jag som klarar det ;)

2010-05-07 @ 16:47:20
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Håkan

Ja Kny. Det är inte många som oss.. å tur är väl det :D

2010-05-07 @ 16:48:40
Postat av: Håkan E

Myers Briggs Test Results



Extroverted (E) 67.57% Introverted (I) 32.43%

Sensing (S) 51.28% Intuitive (N) 48.72%

Thinking (T) 63.89% Feeling (F) 36.11%

Judging (J) 65.63% Perceiving (P) 34.38%



Your type is: ESTJ



ESTJ - "Administrator". Much in touch with the external environment. Very responsible. Pillar of strength. 8.7% of total population



det där har jag.

2010-05-07 @ 16:59:57
Postat av: kyd

Håkan E: Vi är mkt närbesläktade =)

2010-05-07 @ 17:54:43
Postat av: Ida

Ang katterna:

Jag tror inte att det finns något bombsäkert tips som fungerar till 100% men jag tror ni kommer långt med att hålla dem inomhus och i sele utomhus under flera månaders tid. Skulle nog säga minst tre... O så finns det feromoner som sprider kattens "lugndoft" (ska ge samma effekt som hos kattmamman typ). Man kopplar det till ett eller flera vägguttag. O så finns de på Apoteket http://www.apoteket.se/Privatpersoner/djur/sidor/Katt_Stressooro_Feromoner_Allmant.aspx



Hoppas det löser sig!

Själv har jag nyss lämnat en liten förkyld krake hos veterinären :S

Han skulle få dropp o anti-inflammatoriskt mot sin snuva, nysningar, hosta, rinnande ögon, uttorkning o blödande näsa... Stackarn..



Ha det så bra!

//Ida

2010-05-07 @ 23:45:53
Postat av: Himmlarnas helige härskare!!

WTF??? Udo med hår!!! Tummen upp för dig Kenny som snokar upp sånt här guld!!!

2010-05-08 @ 10:19:39
Postat av: kyd

Ida: Sele och att stänga in dem utesluter jag helt. Sele skulle de må jättedåligt av att ha och ha dem instängda i bara någon dag skulle vara olidligt för oss då de oavbrutet skriker. Vi hade dem inne i någon dag när vi flyttade hit. De har varit utekatter sedan de var kattungar så det blir väldigt svårt. Men feronom-grejen var intressant.

2010-05-09 @ 13:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0