16 nov: JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

BÄSTA POLITISKA HÄNDELSEN I SVERIGE SEDAN DEMOKRATIN INFÖRDES I SVERIGE!

Kommentarer överflödiga. Nyheten förklarar min lycka. Nu hoppas jag det blir mycket mer förnuftigare partiledare. Wallström eller Messing tycker jag är de två bästa kandidaterna.

Nu är ju inte jag Socialdemokrat överhuvudtaget. Så varför bryr jag mig om detta?
Det är som så att (S) har många mandat och kommer alltid ha stort inflytande i svensk politik oavsett vilket block som leder Sverige så det är till allas intresse att (S) får en partiledare med sunt förnuft och ej är en hycklare som Sahlin.



Skickade ett mail till vårat fastighetsbolag Faxeholmen och frågade hur de tänkt gjort med den brandhärjade lägenhetslängan vi har som granne. Gav dem ett förslag om att fixa en samlingsplats/grillplats om de ej ska bygga upp lägenheterna igen.

Fick ett svar för er som är nyfikna om hur det blir med lägenheterna...

Hej
Hela lägenhetslängan kommer att rivas, Trygg Hansa som är Faxeholmens försäkringsbolag håller just nu i dagarna på att handla upp rivningsentreprenören.
Stommen rivs och plattan på marken kommer att halm täckas där sedan presenning läggs på i väntan på vidare beslut.

Beslut om vad som kommer att hända på platsen där huset nu står är ej taget. Vi på Faxeholmen kommer att ha dialog med Trygg Hansa.
Jag tar med mig önskemålet från Er på området och blir det inte uppbyggnad av huset så är det en mycket god idé med gemensam samlingsplats ute på området.

Med vänliga hälsningar

Therese Strandell
Teknisk chef
Faxeholmen AB




Blivit stort kring spelningen med James Intveld 25-27 nov. Folk kommer från hela Sverige. Men det är ju inte varje dag man får chansen att lyssna på en stor stjärna för endast 150 & 180kr precis. Det är James första besök i Sverige och troligtvis det enda. Så det är once in a lifetime.


Har så mycket mer på gång så det är inte klokt. Fortsätter det så här blir det mer än en hobby och jag måste börja jobba med det. Men vi får se hur det blir. Skulle ju vara roligt iof. Trots nervositeten att om spelningen ska gå ihop så är det mycket mer som väger över. Att göra besökare nöjda är det roligaste. Marknadsföringen, kontakt med människor och dessutom få många nya kontakter är också riktigt skoj.

 


 


Många bra saker händer omkring mig nu... och det har jag bestämt att det ska det fortsättas med.

Trygg Hansa hörde av sig och tackade för bilderna jag tog på branden. För det fick jag 500kr.

Igår ringde Eco Log i Söderhamn och ville att jag skulle träffa dem på en anställningsintervju som inköpsassistent nu på torsdag. Något jag inte hållt på med någon gång i mitt liv så det kan ju vara roligt att se vad det är för ett jobb.

Samtidigt funkar allt bra med spelningarna som sagt. Stora artister hör av sig inom rockabilly och country scenen mestadels från USA. Troligtvis har det spridit sig om att vi tog över James Intveld eller nåt? Vi har till och med fixat ett telefonabbonnemang i Nashville för att artisterna ska lättare höra av sig. Som sagt... det här börjar bli lite stort och vi har knappt kommit igång!



Silas tycker inte om denna hemska leksak. Så fort den börjar låta så börjar han gråta. Som att trycka på en knapp. Det underliga i det här är att Jon i samma ålder reagerade exakt likadant. Vet ytterliggare en bebis som också grät pga denna leksak som kom från Goboken. Undra vad det beror på?

 







Nu ska jag fortsätta med jobbsökeri och planering av spelningar. Gör inget annat om dagarna just nu. Men det ger frukt också.

Tack för titten!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att det går så bra med spelbokningarna! =)

2010-11-16 @ 18:51:34
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: angelica - ingenting är omöjligt!

Själv har jag inte orkat frågat hur det blir med rivningen. Dem tjafsar ju om att jag ska ta ut sakerna först men försäkringsmannen som jag har säger att faxeholmen jämt ska krångla så han skulle ta tag i det där..



Usch va konstigt det kommer kännas när dem river allt.. Känns som man aldrig vill gå förbi där nå mer..

2010-11-16 @ 19:47:23
URL: http://aangeeliica.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nä, han ska väl spela i vintjärn också va?

2010-11-17 @ 07:12:18
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Erik

Helt rätt!!!! bäsar ska plågas och härdas!

Nu är det bara att fortsätta med teletubbies och bjarne så tål han allt när han blir äldre.

2010-11-17 @ 10:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0