29 nov: Kung Bore; en elak jävel

Gick minus ordentligt i helgen med spelningen. Vid spelningen i Gävle var vid flera tillfällen under kvällen E4an norr, E4an söder och Riksväg 80 avstängda pga snökaoset och för alla olyckor som inträffat. Så folk ville inte ge sig ut på vägarna och de som ändå ville - hittade ingen chaufför. Inte mycket man kan göra. Svårt att bli arg på vädret som man inte kan rå över.

Riktigt illa blev det måste jag säga. Så illa så jag måste ta ett stort lån för att fixa alla utgifter! Har lämnat in en lånansökan och det är bara att hoppas att jag får den beviljad... annars blir det troligtvis personlig konkurs för min del och försöka sälja det lilla jag äger.

Det är alltför höga risker med att arrangera konserter. En liten sak som t.ex. vädret kan göra mycket stora skador personligen. Just denna konsert var jag väldigt säker på att den skulle gå ihop och alla andra konserter man fixat har ju gudskelov gått ihop under alla dessa år.

Men nu är det dags för en förändring i respekt för familjen. Jag ska härmed sluta arrangera konserter då det så lätt kan gå åt helvete igen. Vid en till förlust så är det absolut tack och hej. Den enda konsert jag ska köra är den med Sator den 16 april och övriga konserter som går genom event-företaget.

Kommer inte visa mig ute så mycket på partaj heller för den delen. Det blir en stor extra kostnad för mig varje månad och jag har absolut inte råd med det liv jag tidigare haft. Hoppas ni vänner har förståelse för detta.



När jag kom hem så somnade jag nästan direkt. Knappt någon sömn, kört ca 200 mil i snökaos, bekymran och all energi för att försöka arrangera hela helgen gjorde att jag sov i 16 timmar i ett sträck. Hade inte Jon väckt mig så hade jag sovit i många timmar till.

Nu sitter jag här och slickar mina sår och försöker få allt att gå ihop och är glad över det jag har - dvs familjen och vännerna. Utan er vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Speciellt tack till dem som kom till Gävle trots snökaos, älskar er. Speciellt tack går också till Johnny som varit support hela helgen och en vän som aldrig sviker vid min sida. Självklart går ett speciellt tack till Angelica som trots det man ställer till med för familjen står vid min sida och älskar mig.

Kommentarer
Postat av: stina

Känner med dig =( Hoppas det reder till sig <3<3<3 många kramar till dig och familjen // Stina

2010-11-29 @ 16:15:19
Postat av: Anna

Aj aj aj... vad TRÅKIGT att det blev så! Så mycket slit och så ställer snövädret till det då att det blir flopp :((

2010-11-29 @ 16:27:28
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tråkigt att d gick back jag hade gärna viljat se spelningen vi pratade om att fixa barnvakt men att plöja sig fram på riks80 kändes inte så lockande i det vädret så d blev soffkväll i fredags, säkert fler som Hade kommit om det varit mänskligare väder

2010-11-29 @ 17:12:19
Postat av: Angelica

Även om pengar är viktigt så är det bara materiella ting. En annan sak vore om du sårat eller skadat mig eller barnen personligen. Otrohet till exempel är något som jag troligtvis inte skulle kunna förlåta, men det vet du ju =) Älskar dig!

2010-11-30 @ 07:10:46
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Ida

Beklagar verkligen missödet..

Hoppas o håller tummarna på att du får in dubbelt på Sator så du kan betala tillbaka lånet direkt!

2010-11-30 @ 08:49:36
Postat av: Smygkikar´n

Fan Kenny,d va inte nå kul läsning du bjöd på denna gång! Kan väl inte påstå att jag "vet hur det är" att sitta i din sits just nu,men jag kan tänka mig att det suger rejält!! Har ju lite kort från sist som borde kunna inbringa rejält med deg i rätt händer...men jag skiljs ogärna ifrån dom,men kniper det så ställer jag upp direkt d vet du! ;)Skämt åsido så hoppas jag att det löser sig!!!



You know who!

2010-12-01 @ 21:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0