17 okt: Polumper

- Jag tycker inte om polumper, pappa!
- Vad är polumber då?
- MEEN!
- Du får visa mig då, Jon.
*traskar iväg och hämtar en bit kålrot han nyss fått som han inte tyckte om*

Han har då egna ord för det mesta vår lille man här hemma. Det går inte en dag då man inte kan hålla sig för skratt för allt han får för sig eller säger. Försöker notera allt roligt som han säger men man kommer inte ihåg allt. =)

- Pappa. Jag är så mätt så jag ramlar stolen, bajsar på mig och blir en zombie.



Tvättat bilen inför vintern och pedant som man är så hann man inte städa ur hela bilen idag så det får jag fortsätta med i morgon. Tvättade vinterhjulen och monterade dessa iaf. Sommarhjulen fick sig en tvätt dom också.


Bild från somras. Så här grönt är det inte i Stråtjära nu inte.

Igår var vi mest hemma förutom en tripp in till Rådhuskonditoriet där det bjöds på kaffebuffé för endast 85kr. Ett helt bord med godsaker där man kunde käka hur mycket fikabröd man ville och kaffe därtill. Blev inte så mycket som man trodde att man skulle få i sig. Det är bra mättande.



Vi har käkat mycket gott de senaste veckorna. Kommer inte ihåg allt men i lördags blev det ostgratinerad fläskfilé och idag gjorde vi egna köttbullar. Magiskt gott fanimig!



Det enda tråkiga som hänt i helgen här hemma är att högtryckstvätten pajjade idag. Dyyyyrt och köpa en ny.

Annars är livet great... =)



Den som tittar på hela videon ( 8 minuter) har nog någon störning.

Men va i helvete? Försäljning av julmust i oktober!!

Världens mest övernaturliga människor - på riktigt.

Försökte mörda fyra poliser i Stråtjära (ett stenkast från oss).

Det är ju synd om dem som har Tourettes syndrom, men det är ju roligt också.

Veckans Tips: I tisdags framkallade jag 340st bilder gratis (endast porto) via denna länk.







Massa nya bilder av familjen Dannberg-Jonsson.



Några bilder är från när vi var på Buspalatset i Bollnäs. Ska dit igen denna vecka hade jag tänkt så Jon får springa av sig energi som han har i överflöd numera. Hör av er om någon av er läsare vill följa med.



Ska avsluta med att informera om en av alla mina projekt jag har på gång. Jag med vänner har fått över James Intveld från USA och fått förtroendet att ha en miniturné med honom och hanses band i Sverige under perioden 25 nov-27 nov.



25 november är klart och spelningen blir på The Liffey (River Club) Stora Nygatan i Gamla Stan. 150kr inträde.

26 november spelningen ska hållas i Gästrikland. Väntar svar från olika lokalägare om var det blir. Lutar åt Folkets Hus i Järbo. Ganska centralt för de flesta i Gävleborg. 180kr inträde.

27 november spelningen hålls i Nyköping. Väntar även där svar från lokalägare. 150kr inträde.

De två sista datumen får vi svar på måndag-tisdag.



Som förband på alla spelningarna spelar Ant McMahon & The Trailerpark Rejects.

Detta är James Intveld´s första besök i Sverige och det märks i mailkorgen. Frågor och uppmuntrande brev har dykt in redan. Sköj.



James Intveld fanpage.
Evenemang Facebook. (uppdateras eftersom)

Kommentarer
Postat av: Reverend Jim Jones



- Pappa. Jag är så mätt så jag ramlar stolen, bajsar på mig och blir en zombie.



En mätt scat zombie , Insåg just att jag missat det totalt.

2010-10-17 @ 20:43:21
Postat av: kyd

Reverend Jim Jones: Haha, ja där fick du något att spekulera i. En passande utklädnad till Halloween kanske? =)

2010-10-17 @ 21:06:05
Postat av: Erik

Kenny om du vill till Ullared snart (torsdag 28/10) så är det en på jobbet som arrangerar en busstrip dit.

Pris blir mellan 420-610kr beroende på hur många som anmäler sig

bussen går kl 23:59 ons och är tillbaka 23:59 tors

Ring eller sms mig för hennes telenr

2010-10-18 @ 04:32:05
Postat av: Ida

Kul med konserter du!

Vet inte vem han är, har ju iofs sett Cry baby!

Blir det något i gbg?!

2010-10-18 @ 17:49:33
Postat av: Anna

Den där Tourettes-dokumentären har jag sett förr också, riktigt roligt! Även om, precis som du säger, det är synd om de som har Tourettes - vad jobbigt det måste vara!

2010-10-22 @ 06:32:55
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

http://www.youtube.com/watch?v=pXElh_VM0Uc&feature=player_embedded



sketkewl amstaff ;)

2010-10-22 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0