28 okt: AVGÅ MONA SAHLIN!!

På löpsedlarna kan man läsa idag: Sofia Arkelsten avgå!
Detta angående en s.k. bjudresa av ett företag som denna (M)-politiker åkte på.

Toppen av denna affär är att faktiskt självaste Mona Sahlin fördömer det hela och tycker det är "Otroligt dåligt omdöme".

MEN VA I HELVETES JÄVLAR??!! Är så förbannad just nu så jag sitter och skakar. Ska Mona Sahlin överhuvudtaget nämna något om detta? Det verkar som hycklaren Mona Sahlin ej vet vad skam är.

Bara för en vecka sedan hade jag med en länk om Mona Sahlin som for till Thailand på semester nyligen i en vecka med full betald lön (detta för andra gången också) och utan att begära ledigt (precis som sin kollega Thomas Bodström när han for till USA). Detta är en av massvis med skandaler som hänt runt Mona Sahlin under alla år.

En moderatpolitiker fick avgå för att hon inte betalade tv-licensen. Det blev ett jävla liv i tidningarna att förtroendet var helt borta för politikern... men Mona Sahlin (av hennes faktiskt mindre förseelser av alla) har åkt dit två gånger att inte betalat tv-licensen.

Åter igen frågar jag mig själv...
HUR I HELVETE KAN SVENSKA FOLKET RÖSTA PÅ DENNA HYCKLARE TILL MÄNNISKA?

Varför är det oftast vänsterpolitiker som hycklar?
Varför reagerar inte partikamrater i (S)?
Varför reagerar inte journalister?
Varför reagerar inte väljarna?

VARFÖR?



Puuuuuuuuuuuh! Försöka skaka av mig ilskan...

En låt som får en på bra humör:





Idag for vi in till Söderhamn för att handla mat, ny barnvagn och en ny bilbarnstol.

Barnvagnen vi hade blev ju rökskadad i och med branden (läs tidigare blogg) och vi fick försäkringspengar till en ny. Det blev en sportigt röd vagn =)



Till och med jag fann den snygg.

Bilbarnstolen var det erbjudande på, endast idag på Barnens Hus. Två pallar bilbarnstolar tog slut efter femton minuter, men vi hann med att få en. Halva priset 550kr.



Klubbfest i morrn men vi har annat för oss. Ska bland annat hem till farmor för att spöka och på Halloween-fika.
Jon testade sin Dracula dräkt idag =)





JAMES INTVELD
25 nov: Gamla Stan Stockholm - River Club @ The Liffey
26 nov: Gävle - Estraden

Countrykanalen har tagit med spelningen! 1:a artikeln. 2:a artikeln.





Kommentarer
Postat av: Anna

... Å varför är det Alltid Vänsterpolitiker som går fria medans högerpolitiker får avgå med omedelbar verkan??? Håller med indeed

2010-10-28 @ 19:56:25
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var längesen jag hade nån inspiration alls och nu så kom den. Ändå har jag bara skrivit om en enda helg. Har haft väldigt mycket jag skulle ha velat skriva om men när jag har haft tid att sitta ner har lusten varit bortblåst. Få se om jag kommer igång igen nu då :)

2010-10-28 @ 22:45:00
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0