29 okt: Frantic Flintstones

Som jag nämnt tidigare så är det full fart med arrangemang av band. Massvis med utländska band har hört av sig för turnéer i Sverige. När allt eftersom blir klart så går jag ut med informationen snabbast möjligt och just nu är...

Frantic Flintstones (UK) klara för spelningar i Sverige!



4 feb: Lilltjära Bygård, Kilafors.
5 feb: The Liffey, Gamla Stan Stockholm

Förband: Ant McMahon & The Trailer Park Rejects.

Entré: 150kr.


Spread it out!
En Facebook sida kommer upp ikväll.





Fan va jag bloggar denna vecka då? Tre stycken blogginlägg samma vecka. Händer inte ofta det inte. Men det har ju hänt en del också.



Idag ska jag:
Göra reklam för spelningar
Leta efter lokaler för fler spelningar
Städa
Till återvinningen
Fixa klart bilen
Söka en del jobb
Betala räkningar
Diverse jobb med företaget
Besöka mor

Så denna dag är full. Men jag vet att jag inte kommer hinna med hälften på listan ens. Eller iaf kanske påbörja en del.



Inte nog med att journalister och poliser ville ha mina bilder på branden. Nu ringde även Trygg Hansa och ville ha bilderna. Kunde iaf inte göra något mer än att ringa 112, så varför inte ta bilder.



Fantastisk bollakrobatik.

Lilla klätterväggen.

Fan va häftigt. Med glasögon på ser jag Einstein. Utan glasögon ser jag Marilyn Monroe!

Women, know your limits =)

Reklam för Lindas blogg.



Det här trodde man inte...

Aftonbladet har rötter i extrem politik och rasbiologi.
Gustaf Retzius, Socialdemokratiska Aftonbladets redaktör under 20-talet, var rasforskare i 23 års tid. Aftonbladet var dessutom väldigt tyskvänligt under 30-talet. Tidningen hade även tävlingar om vilken läsares barn som var mest ariskt och friskt. Denna tävling kallades "A-barnstävlingen".

Svårt att tro allt detta nu när Aftonbladet till och med "vit-pixlar" sina bilder. Dvs överskuggade bilder på misstänkta eller dömda gärningsmän som är av utländsk härkomst.
Här är ett av alla exempel. Den riktiga bilden.

Är det något jag ogillar, så är det censur. Det kan göra mig riktigt förbannad. Ovanstående är en form av censur som jag aldrig stött på tidigare. Samtidigt gör det mig rädd om hur samhället ter sig. Att även på detta vis inte lägga alla korten på borden. Det gör ju att klyftorna blir större mellan olika grupper och mer hat träder fram.

På tal om det...

De etablerade partiernas högerextrema och rasistiska förflutna (PDF fil).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0