30 okt: Lika bra att fortsätta

Har ju fått något rus att skrivit blogg i flera dagar i rad så det är väl bara att fortsätta då? =)

Idag har jag äntligen fixat det sista med Opelen. Städat ur, gjort ren rutor, smörjt in lister, gjort klädseltvätt med mera.

Samtidigt svept några folköl och det fortsätter jag med ännu och lyssnar på bra musik.

Senaste brända skivan, som jag kallat fantasilöst för "Höstmusik 2010."
En blandning av allt från country till pop och hårdrock.

1: Black Raven - Ships without harbour
2: Slade - Run run away
3: Accept - I'm a rebel
4: Eddie Meduza - Eleganten från vidderna
5: Status Quo - Whatever you want
6: Klostertaler - Friends
7: Hermes House Band - Country Roads
8: Alan Jackson - Drive (for daddy Gene)
9: Johnny Rivers - Where have all the flowers gone
10: Tom Petty - Learning to fly
11: Yolanda Be Cool & DCUP - We speak no americano
12: Frantic Flintstones - Endless Sleep
13: Eddie Meduza - Summertime Blues
14: Chuck Berry - Almost Grown
15: Iron Maiden - Wasted Years
16: Raubtier - Änglar
17: Egon Kjerrman - Kom ner från taket
18: Iron Maiden - Prowler
19: Sandy Ford - Love me like you did last night
20: Eläkeläiset - Lierohumppa
21: David Allen Coe - Pick em', lick em', stick em'
22: Thorleifs - Försök förstå
23: John Whiteleather - I just wanna do
24: ACDC - You shook me all night long

Alldeles nyss grillat fjärilskotletter och inmundigat dessa tillsammans med ugnstekt potatis och lök. Som sås blev det Druvans Sweet Chili *rekommenderas*.

Om några timmar blir det den romantiska klassikern - Ost och kex framför en film.



Lite paff man blev när man gjorde applikationen Chokladkoden via Facebook. Musiklistan som man fick genom Spotify passade mig jättebra och det mesta stämde i min profil förutom att jag gillar gå upp på morgonen (fast det gör jag egentligen, men det blir aldrig så).

Schweizernöt passade med min favorit också. En annan rolig sak var att jag var inte närma någon i min profil förutom min själsfrände Anna N. Hela 94% passande. Vi måste varit syskon i ett tidigare liv. Ja inte grundande på Chokladkoden, haha... utan att det bara är så =)



Jag tänkte sälja min dotter som slav - vad tycker prästerskapet om det?

Som ni måhända märkt har jag haft ett anti-religionskt-budskap i de senaste bloggarna. Jag är så emot all religion så jag knappt kan förklara. Måhända denna reaktion just nu beror på att jag läser boken om Knutby?

Men en speciell sak vill jag ta upp här som jag nyligen funderat på.
Varför i hela fridens namn skär de bort flickors klitoris och pojkar omskärs i religionens namn??
Om dessa religiösa människor verkligen tror så mycket på en Gud som skapat oss, varför då ändra något på våra kroppar som blivit skapade av den allsmäktige guden?

I don't get it... och försök er inte ens på att förklara till mig. Har min uppfattning om religion och religiösa människor redan.

VIK HÄDAN!



Igår tillverkade Angelica den årliga Halloween-pumpan. Lika spännande varje år för Jon.





Filnedladdningsprogrammet Limeware har slutat med sin fria version. Gick över direkt till Ares.

Nog för att filnedladdning kan vara kriminellt men detta land börjar sakteliga bli ett avskräde av rejält kriminella element då till och med Kina varnar sina landsmän att inte fara till Sverige pga vår höga brottslighet. Länk källa.

Fy fan, det här är humor det.



Så fort jag blir arbetslös så börjar det strula med sömnen för mig. Kanske tänker jag för mycket på kvällen om allt, men även min 'dark side' tar över och vill vara vaken på nätterna av någon anledning. Ja, en anledning vet jag redan - Det är lugnt och tyst... dvs sinnesro.

Har så svårt att somna, trots tabletter, spikmatta, film och böcker. Känslan är ungefär som att man vägrar att somna fastän ögonen känns riktigt tunga. Underligt... men så har jag alltid varit. Ända sedan födseln.





Just nu sitter man med en Norrlands Guld och njuter till lite musik och funderar på hur jag varenda gång kan fylla bloggarna? Man kan ju iaf inte ha ett händelsefattigt liv.

Ha det gott! Nu snart är det dags att svulla ost och kex.


Jag och Angelica tidigare idag

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hahaha! Jösses, ja säger då de =P

2010-10-30 @ 20:35:27
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är helt sjukt, det är som du säger, vi måste ha varit syskon/själsfränder i tidigare liv :))

2010-10-31 @ 02:49:02
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, jag vet, jag är så jäkla älskvärd så det stänker om det! ;)

2010-10-31 @ 21:25:13
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var riktigt häftigt! Brorsans nya tjej hon satt bara och tittade på alla som ramlade in och så var de så lika varandra också :D Vi hade Superskoj allihopa =))

2010-11-03 @ 06:25:36
URL: http://vingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0