2 april: Gräsänkling

Angelica har farit på fest i Kungsgården och kommer hem i morrn. Själv har jag precis nattat ungarna och tar en stilla folköl till ljuva toner av musik.





Ny favorit-artist för mina öron...
Parov Stelar. En blandning av jazz, swing och house (!!).
Finns en massa sköna låtar på YouTube och Spotify.

Booty Swing
Catgroove
The Modjo Radio Gang


Är de skönaste...

Utöver Parov Stelar spelas dessa tre låtar ofta just nu...

Eddie Meduza - När man drömmer sina drömmar
Snowstorm - Hon älskar snabbt
Magnum Bonum - Skateboard



Gjorde en check bland mina ca 470 vänner på Facebook.
Jävlar vilken blandning av människor man känner:

-
hårdrockare
dansbandsfolk
emos
svartrockare
datanördar

rockabilly-ppl
raggare
hippies
bikers
svenssons
musiker
kristna
muslimer
pursvenskar
svarta
gula
araber
indier
amerikaner
engelsmän
egna företagare
arbetslösa
moderater
miljöpartister
socialdemokrater
sverigedemokrater
vänsterpartister
negativa
positiva
jägare
chefer
politiker
artister
hantverkare
utåtriktade
blyga
kändisar
rika
fattiga
konstnärer
-

mfl mfl...

Tänk att så många olika människor är bland endast 470st.
Häftigt det...



Elakt och roligt.

Rolig reklamfilm från Gävle Högskola.

Monster Truck Backflip!

Hur duktig kommer han inte vara om 10 år??



Veckans citat...

Johnny: - Ertappar Kenny och Mona Sahlin i en 69a, lyssnades på progg.

Jon till sin mor som lyssnar på rockabilly: - Jag vill lyssna på rock'n roll!
*Angelica byter till olika låtar och inget duger, tills en ACDC-låt börjar spelas*
Jon: - Det här är rock'n roll det!



Angelica har fått sitt examens-bevis!



Nu har hon papper på att hon är förskollärare och detta ska firas med en fest hos oss. Datum ej klart. Som jag nämnde i förra bloggen så är varenda helg till augusti bokad. Så vi får försöka klämma in det någonstans.

Har lovat Angelica en examens-present - en ny cykel. Hoppas jag har råd innan sommaren att handla den då =)



Dagens tips...

Se Big Brother avsnittet del 35 (31 mars) med skräcktema. Längesedan jag skrattade så mycket.



Några nya bilder från veckan som gått...


Kommentarer
Postat av: Anna

I torsdags låg jag i soffan och vred mig av skratt till BB:s skräckavsnitt och såg samtidigt hur du skulle bryta ihop totalt över det! :D

2011-04-03 @ 09:07:54
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Hahaha! Det gjorde jag oxå. Bästa på länge.

2011-04-03 @ 12:40:15
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Krille

Ja var en intressant lista där med dina vänner på fb. Men egentligen är ju alla, nästan hela sveriges befolkning också, just bara svenssons. Prova och sätt den mest extrema av vänkateogrierna och sätt den mot epitetet svensson. Du kommer snabbt upptäcka att det inte finns något motsatsförhållande. Bli inte sur. Svensson är bra, en komplimang. Hårdrock är sjukt svensson, indiepop oxå numer. osv

2011-04-14 @ 13:27:45
URL: http://hantverkare-haninge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0