27 april: Ace Frehley

Min stora barndomsidol Ace Frehley fyller 60 år idag (27/4).
Hedrar honom med att knäppa en folköl mitt i veckan.

Han gjorde/sjöng de skönaste Kiss-låtarna. Kiss-medlemmarna gjorde på 70-talet en varsin soloplatta och huvudfigurerna - Paul's och Gene's skiva sålde sämre än Ace Frehley's soloplatta. Detta gjorde dem jävligt bittra. Kanske var starten till att Ace senare lämnade bandet i början på 80-talet (och att han gick sin egen väg med det mesta inkl diverse droger).

De bästa...
Talk to me
Rocket ride
Rip it out
New York Groove
Speeding back to my baby
Two sides of the coin

Orkar ni inte lyssna på alla så rekommenderar jag... nä fan kan inte välja de är lika bra allihopa.

Men om jag ska välja under pistolhot får det bli Two sides of the coin, kanske för att det är nog den låt jag lyssnat mest på och har goda minnen från.

Den låten finns med på min första Kiss LP Unmasked som släpptes 1980. Kom till och med ihåg när jag köpte skivan. En solig sommardag i Borlänge traskade jag in på Tempo i min jeansjacka blott 7 år gammal och inhandlade skivan som man lyssnade på hundratals gånger under min barndom





Var nog lite väl optimisktisk att börja jobba i tisdags. Hade en jävla huvudvärk, halsen krånglade och jag var dödstrött hela dagen.

Idag är det bättre med huvudet men hostan ger sig inte. Snart har jag varit sjuk en vecka.

Jon har råkat ut för vattkoppor också... ja vi tror det är det iaf. Men han lider inte av det gudskelov. Det ser värre ut än vad det är.



Idag har jag mestadels suttit i telefon och gjort en del deals med företag och även fixat sponsring här och där på olika evenemang här i Gävleborg.

Efter att suttit i telefon halva dagen så for jag iväg till Norberg. En underbart liten fin ort som jag aldrig besökt förr. Där hade Västerås, Borlänge och Gävle (dvs jag)-representanterna möte.



Vi kom fram till mycket. Bland annat ska jag hjälpa Biltema Västerås under Power Meet helgen. Då har jag husbilen så jag kan ta med mig familjen. Biltema Borlänge ska jag hjälpa bland annat på Rättviks marknad och på Classic Car Week.





Tuffaste hunden av dem alla.

En hund som verkligen ogillar "Happy Birthday To You".

Ett vardagligt ansiktsuttryck vid Johnny's toalettbesök.

Favorit i repris (för andra gången, men den är ju så jävla bra): Epic Rap Battle - Hitler vs Vader
Finns en del nya Epic Rab Battles... vad sägs om Chuck Norris vs Abe Lincoln eller Einstein vs Stephen Hawking =)

Låååååångt släp.


I morrn är det fullt upp igen. Ska gå igenom en massa produkter jag ska ha med mig på olika evenemang plus att jag ska fortsätta boka företagsbesök och göra business =)


 


 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja, de vette fan va han fått för utslag, vi får väl se hur de utvecklar sig ..

2011-04-28 @ 06:34:15
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0