4 april: Proppfull vecka

Bäst jag skriver blogg nu medans jag kan för hela veckan är proppfull med jobb och utbildning.

Idag har jag bland annat tvättat, bytt hjul och förberett firmabilen inför torsdagen och fredagens första företagsbesök. Har även förberett det sista materialet jag ska ha med mig. Knappt hunnit tagit fika eller lunch idag.


Före Efter

I morrn är det utbildning igen (till 21:00!!) och likaså på onsdag. Sen på torsdag börjar mitt riktiga arbete efter all nyttig introduktion jag haft i varuhuset.



Igår låg Jon i sängen och pratade med mig. Jag ser i någon millisekund något svart som rör sig bredvid Jon i sängen och min första tanke var att det var en liten mus som hittat in. Tänkte att jag sakta skulle ta bort Jon därifrån så han inte får panik... men hinner inte. Sekunden efter min tanke så skriker han till och flyger ur sängen!

Han får panik, för något "bet" honom i handen. Men ser att han inte har några bitmärken. Ruskar på täcket och ser en gigantisk skalbagge. En sån där skalbagge man bara ser några gånger per år. Jon skriker ännu mer. Men får han lugn ganska snabbt då jag säger att skalbaggar inte kan bitas.

Fångande in skalbaggen och både Jon och Silas tyckte den var fascinerande att titta på. Pappa fick svara på 1001 frågor också om skalbagge-stackarn innan vi släppte ut den i det fria =)





Sator
Arena Rex
16 april. Parken Gävle.

INSTÄLLT!

Detta p.g.a. för få förköp. Mer info på Facebook-sidan.



Dagens tips:

Gå fort och le, så märker folk inte att du är ful.



Påskpresenter till Jon på över 1000 kr!

Lite överdrivet kanske. Men beror på två olika saker.

Han skulle få nya Lego-spelet av tomten i julas men spelet fick ett senare släppdatum i sista stund. Då sa jag att påskharen kommer med nya Lego-spelet. Så det kommer han ju få nu då.

Han samlar på Gormiti-gubbar och har tjatat om ett Gormiti-land då han såg en annons på TV. Så jag kollade upp priset på Toys'R'us.. 1049kr!! En o annan svettdroppe tryckte fram.



Så jag kollade Blocket för kul skull. Där låg en annons på samma Gormiti-land plus massa gubbar därtill för 600kr! Prutade ner det till 500kr och hämtade det idag.

Utöver landet så var det ett spel med och ca 20-30st Gormiti-gubbar! Räknade ut att nypriset var närmare 2000kr. Man kunde ju inte bara låta bli att köpa det. Det enda begagnade Gormiti-landet som var till salu på Blocket, fanns just i Gävle också.

Så det blev väldigt dyra påskpresenter denna gång. Har inte köpt något till Silas än heller.





Sådan här flådig inbjudan fick man på posten idag.
Anna's 40 års fest sista april i Arbrå med 80-tals tema (Jösses, haha).





Årets värsta citat (hittills):

Johnny: - Klipper klassisk Lisbet Palme-frisyr på Kenny.





Nu ska jag tvaga min Hercules-kropp, bada Silas och raka mig.

Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Håkan

http://tinyurl.com/3unq5qh



Kenny som hercules

2011-04-05 @ 21:23:00
Postat av: Erik

Jag tror Håkan vill köpa billiga delar på Biltema då han skickar sådär inställsamma bilder på Kenny



AntiFjäsk-Maffian

2011-04-06 @ 07:30:03
Postat av: Anna

80-talstema innebär att du ska komma 80-talsklädd också!

2011-04-06 @ 20:04:45
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: kyd.blogg.se

Håkan: Haha, vilken Hercules!



Erik: Alla köper billigt på Biltema!



Anna: Jo, det är ju så... ska försöka ta mig tid att leta efter stentvättade jeans och randig skjorta =)

2011-04-08 @ 21:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0