30 aug: Händer inte mycket

Fruktansvärda veckor har det varit. Smärta, feber, sjukhus... men nu tror jag har funnit det värsta - uttråkighet (om det finns ett ord som heter så, men ni fattar).

Idag har det varit lite "action" iaf. Var in till sjukhuset inför min bronkoskopi i morgon onsdag. Fick ge blodprov (tappat räkningen på hur många blodprov jag gett nu), vägde mig (gått ner 6 kg) och fick blåsa i någon apparat.

Fick även prata med läkaren som ska utföra bronkoskopin på mig i morgon. Det var 1000 frågor jag fick svara på (fast inte om jag rökte underligt nog). Läkaren trodde, utan att kollat i lungorna, att jag hade någon form av bakterieinfektion som inte blodproven kunnat gett svar på.

Morgondagen inkluderar då bronkoskopin (kamera och provtagningsmackapär ner i lungorna) som tar ca 20 min. Innan det får jag en lugnande spruta i ändalykten, en större undersökning av kroppen av klämmande här och där och till sist bedövningsspray i halsen. Skulle ge mig fan på att de ska ta ännu mer blod i morgon också!

Därefter får jag vila på plats i sjukhuset tills eftermiddagen. De vill ha koll på hur man reagerar på det lugnande medlet anar jag. Angelica får skjutsa in mig och hämta mig. Fick absolut inte köra själv.

Ja... uttråkad. Fy fan va jag är less på detta nu. Men iof... minsta lilla jag gör så blir jag helt slut. Måste vila direkt och svetten rinner. Alldeles nyss till exempel då jag nattade Silas. Fick sätta mig ner efteråt och torka svetten. Varje natt, av någon anledning, så svettas jag ordentligt. Får byta ut tre kuddar varje natt. Kuddarna blir lika blöta som om man skulle hällt ett glas vatten på dem.

Pratade med chefen idag och fick lite uppdateringar. Kändes skönt att få snacka lite jobb, haha. Fy fan vad jag längtar tills man får jobba igen. Kryper i kroppen på mig.




Något som samtidigt stressar mig är att det ser ut som en rövarkula här hemma pga golven som aldrig blir fixade. Samtidigt orkar jag inte städa hela tiden efter Jon, Silas och kattungarna. Det är grejjer överallt. Flyttade in i juni och inte fått ordning överhuvudtaget. Sega hantverkare och sjukdomar har satt käppar i hjulen.

Tänker på när vi flyttade in och Silas blev allvarligt sjuk iom bakterieinfektionen i halsen. Fy fan va jag mådde dåligt då. Mycket sämre än vad jag mått nu... och då var jag frisk. Mitt i flytten dessutom. Blev kaos av alltihopa. Men nu har jag bestämt att vardagen ska rulla på som vanligt efter att jag blivit frisk. Saknar rutinerna väldigt mycket.

Snart får Silas och Jon börja på dagis också. På Smultronbacken här i Vallhov. Då får de rutiner också om dagarna. Angelica får hålla sig hemma och fixa till så gott hon kan, tills hon får ett jobb.

Den glädje man har under dagarna är att få vara med barnen (till en viss gräns, de gör mig väldigt trött haha) och busa med kattungarna. Har man tur hittar man någon bra film också.




Avslutar med några länkar förståss...

Dagens lokaltidningsbesvikelse. Höll på att skratta mig harmynt till denna. Kan se det framför mig när de försöker prata i mobilen på knä i ett hörn. Herreguuuuuuuuud.

Facebook-win.

Skön grävmaskinsförare (se hela).

Vad har hänt med vårt samhälle???

Snygga jeans ;)


Kommentarer
Postat av: Erik

37 plus för "Facebook-win" she got owned!!!!

16 minus för "Snygga jeans ;)" vafan var det där för jävla skelett som dansade runt?

2011-08-30 @ 21:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0