2 dec: Redan december!?

Tyckte det nyss var augusti?? Fantastiskt hur snabbt tiden går. Haft en rätt lugn jobbperiod under hösten som det ska vara efter den köriga våren och sommaren.

Ska vara föräldraledig en vecka innan jul och en vecka efter nyår. Blir skönt att ha det mysigt med Jon & Silas i några veckor under helgdagarna. Får se om det kommer någe snö så vi kan ut och åka pulka åtminstone.



Just nu (fre kväll) har Angelica fullt upp med att göra smörgåstårta tills i morgon då det väntas besök. Själv har jag tagit en stund ledigt från städningen. Det räckte inte med 10 timmars städning av huset förra helgen, haha.

Det blir stökigt enormt snabbt. Det beror på två små vid namn Jon & Silas. Speciellt Silas är expert att stöka till i varenda rum =)





Bilen har varit på rekond. Skönt att få åka runt i en nytvättad och ren bil under vintern. Vaxning och motortvätt blev det också.


Så här grönt och fint är det hos oss ;)



Jon blir arg på mig när jag bäddar ner honom fastän han inte vill sova:

Jon: - Jag kommer ha sönder din dator!
Jag: - Ja, då kastar jag ut din Xbox genom fönstret och sen hoppar jag på den!
Jon: *väldigt snabbt* - Okej... jag ska inte det då.



På måndag ska jag till Hälsocentralen för att lämna (ytterliggare) ett blodprov inför kontraströntgen den 12 dec. Jon ska få följa med mig. Han är så rädd för blod, sjukhus och läkare så det kan bli en bra övning för honom.





I morrn är ju hela dagen bokad med födelsedagsfester och julbord. Ska även vara chaffis efter julbordet så det blir ju verkligen fullt upp... och jag kommer nog vara rejält stinn.

I övrigt kommer kommande vecka att vara som vanligt förutom brandutbildning en hel dag och att jag får träffa min nya chef som kommer på besök. Just ja... det var luciatåg på dagis också men det hinner jag inte med så det får Angelica besöka och så ska Jon till tandhygienisten. Hoppas allt ser bra ut. Vi är ju noggranna som fasiken med att borsta tänderna på ungarna.



Åsså länkarna förståss:

2 minuters rejäl utskällning.

Kvinno-logik

Jadu, hur gjorde han?

Mer sådana här människor i denna värld.

Skönt brudpar =)

Här ser man snubben som tände eld på julbocken.

Meathefuture.com (hoppas verkligen detta kommer så fort som möjligt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0