23 dec: Julbloggen

Har ikväll avverkat en julmiddag med skinksmörgås och julgröt (jag fick mandeln till Jon's besvikelse men han blev glad när jag sa att jag önskade att han skulle få många julklappar). Därefter blev det Bingolotto och massa gotta till det. Har även hunnit med att klätt ut mig till tomte och knackat på fönstret. Jon blev eld och lågor. Silas helt förvånad. Så lugn efter tomtebesöket har han aldrig varit, haha.

I morrn firar vi jul först hos morsan och Håkan i Ivantjärn. Bror med familj är där också. Därefter far vi vidare till Skog för att fira jul med svärmor, Anders, Micke och Angelicas mormor och morfar. Kanske jag som blir tomte åter igen på julafton?


Julgranen våran och utsikt från övervåningen.

Idag har jag haft fullt upp. Lägg till alla göromål med en konstant huvudvärk och bråkiga ungar. Inte sådan bra dag idag. Men men... nu på kvällningen känns det bättre efter att fått lugnat ner sig och ätit gott, men huvudvärken håller i sig märker jag.

Handlat de sista julklapparna och betalat alla räkningarna idag. Helt slut på lönekontot samma dag man fick lön. Makalöst. Hade ju tänkt att inte handla några fler julklappar till barnen då vi redan köpt så många, men när man är ute i butiker finner man ju så roliga saker... så de fick någon klapp ytterliggare idag =)

Köpte även en klapp till Angelica (endast för att hon envisas att köpa en till mig fast vi säger varje år att inte köpa ngt till varandra) och så köpte jag en klapp till oss båda som vi behöver.

I övrigt vad som hänt under veckan är att vi inte har något internet sedan söndags så vi får använda oss av backup-internet på USB-sticka och via mobilen. Inte ringer Sandnet upp heller och hjälper en. Sammanlagt har vi varit utan internet i tre veckor detta år. Grrrrr!

Fick reda på att jag ska på representant-träff i Halmstad i januari. Skulle egentligen på mässa i Kista de dagarna men det fick jag hoppa över denna gång. Typiskt att det skulle krocka.

I veckan fick jag en julklapp från chefen på posten och med julklappen ett hälsingsmeddelande att Biltema Gävle gått framåt väldigt bra i försäljningen under året. Jag är mycket stolt att fått bidragit min del till detta och det känns tryggt att ha en arbetsgivare som det går bra för ekonomiskt.



En blind man går in på en lesbisk bar av misstag. Han tar sig fram till en barstol och beställer en drink. Efter att ha suttit där en stund ropar den blinde mannen till bartendern:

-Vill du höra ett blondinskämt?

Baren blir helt dödstyst. Med en mörk hes röst säger kvinnan jämte honom:

-Innan du berättar det skämtet bör du veta en sak. Bartendern är blond, servitrisen är blond, jag är 2 meter lång, väger 107 kg, är blond och har svart bälte i karate. Kvinnan som sitter jämte mig är blond och tyngdlyftare. Kvinnan till höger om dig är blond och proffsboxare så tänk dig noga för innan du berättar historien.

-Vill du fortfarande berätta den?

Den blinde mannen:

-Näe, inte om jag skall behöva förklara den fem gånger.



Ett evigt städande här hemma. Speciellt i köket och vardagsrummet. Efter att man städat så ser det lika jävligt ut efter en halvtimme... ja, det är sant!

Jag har funderat lite vilka som stökar till mest här hemma och så här ser listan ut i uppdelat i procent.

3% Jag (fast jag städar mest av alla).
7% Angelica
10% Katterna
20% Jon
60% Lille Silas

Make till unge att stöka till har jag aldrig varit med om. Har ju massvis med exempel om allt vad han ställer till med om dagarna. Typ allt han kommer åt river han ned på golvet. Men underligt nog har endast något julpynt åkt av granen. Den trodde vi skulle massakeras helt... om inte av Silas så av kattungen, men icke gudskelov.

Blev ordentligt väckt en morgon då han hade fått tag i nötskålen. Donk donk donk donk donk (osv) for det nötter över hela golvet. Man ville bara gråta, nyvaken o allt =)


Taget ikväll vid nattningen.



Fester på gång.

25/12 Juldagsrock i Bollnäs (kan ej deltaga)
31/12 Nyårsrocken i Järbo (kan ej deltaga)
7/1 Fest hos Anna N i Bollnäs
Omkring 20/1 anar jag att Johnny ska ha partaj då han fyller år
17/2 Rammstein i Stockholm

Och så har jag något minne av att Mia i Skog också ville ha fest i början av året.



Femtio nya lagar kommer träda kraft efter 2012. Väldigt många är positiva.

# Billigare restaurangmat efter nyår. Från 25% till 12% moms. Gäller alla restauranger och cateringverksamhet. Skattesänkningen gäller endast mat och ej alkoholhaltig dryck.

# 30 dagars föräldraledighet kan tas ut samtidigt som partnern vid barnets första år.

# Förbättrat bostadstillägg till pensionärer.

# Höjt bostadsbidrag.

# Jämställdhetsbonus (När den förälder som tagit ut lägst antal dagar tar ut föräldrapenning på sjukpenning- eller grundnivå, får vardera föräldern 50 kronor i jämställdhetsbonus per dag. Vid ett helt jämställt uttag av föräldrapenningen innebär det liksom hittills totalt 13 500 kronor i jämställdhetsbonus per barn).

# Enklare företagsregler.

# Förbättrat skydd mot "stalkers".

Plus många fler bra saker.

Gör om det Socialdemokraterna om ni kan?



Jävlar va stryk han fick. =O

Elakt Facebook-win?

Näää, hahaha!

Bilder på förbrytare. En fin samling lyteskomik och häpnad över diverse brott. Bild nummer 24 var en riktig fail btw =)

Who´s the boss?

Lurig gubbe.

Tom & Jerry logik.


Här kommer en av årets roligaste länkar. Helt makalöst bra. Sett den 10 gånger, skrattar lika mycket varje gång. (UPPDATERAT! NU FUNKAR LÄNKEN!)

Först originalvideon:
http://feber.se/video/art/230476/visselmannen/

Den mästerliga dubbningen av ovanstående originallänk:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HQ_fO8BSPZo



Har precis tagit mig en öl och hoppas innerligen att huvudvärken släpper med hjälp av den. Har nog en lättare migrän känns det som. Mycket irriterande.

Koffein och alkohol kan få migränen att släppa då dessa ämnen utvidgar blodkärlen. Migrän innebär ju att blodkärlen krymper ihop i huvudet och medför smärta då på något vis. Alkohol kan jag ju få migrän av också då man är bakis så det är både ont och gott =)

Nääääää men God Jul på er. Ska dricka någon bärs framför datorn och lyssna på musik sedan blir det sängen. Full fart i morgon kan jag lova! Största utmaningen är hur vi ska få in allt in i vår lilla Opel?? Angelica och ungarna ska ju vara kvar i Skog hela mellandagsveckan medans jag arbetar så de behöver ju mycket packning och plus då alla julklappar som ska med!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det kan ju inte socialdemokraterna ;)

2011-12-24 @ 23:42:14
URL: http://raggaranki.blogg.se/
Postat av: jesa

du glömde skriva med vår februari rock ju =)

2011-12-26 @ 22:01:55
URL: http://raggarjesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0