15 feb: Biltema!

Har fått jobb!

Chefen för Biltema i Gävle ringde för en timme sedan och berättade att jag fått jobbet som Biltemas representant i Gävleborg! Börjar på måndag. =)

Jobbet innebär att göra företagsbesök utan säljkrav och knyta kontakter med samarbetspartners. Representera Biltema och presentera deras produkter i katalogen, ansvara för trycksaker och även hålla i events och mässor runt om i Sverige. Får sätta mina egna arbetstider och får en firmabil att brumma runt i om dagarna.

Hade väntat på detta jobb. Som jag skrivit tidigare i bloggen så hade jag en massa på gång och just nu har jag även hjälpt en väns företag med att sälja rekryteringar till verkstäder runt om i landet. Men nu får jag lämna det. Lite trist eftersom det gått så bra. Men kan ju inte tacka nej till ett sådant här roligt jobb som är en fast tjänst dessutom.

Hade även jobb som Teamledare och Säljchef på gång men detta jobb är mycket mycket roligare och friare. Plus att Biltema är en trygg arbetsgivare och har fått priser för sin goda personalvård bland annat.


Har mycket att tacka Jocke B. för.

Tusen tusen tack Jocke!



Vi har nyligen firat att Angelica har blivit förskollärare och är helt klar med sina studier. Hon får examensbeviset om några veckor. Så hon kan redan nu börja söka lärarjobb. =)

Vi har ju planer att flytta till Gästrikland och hoppas Angelica får jobb där nu. Man kastar ju bort vansinniga pengar varje år i bränslekostnader. Ca 35.000kr/år har jag räknat ut. Plus de bensinpengar som går åt när man åker och besöker släkt och vänner. Int klokt.

Tror hon har goda chanser att få jobb då Högskolan i Gävle slutat att utbilda förskollärare och att en ny lag kommer i sommar att man måste vara utbildad för att jobba med barn.



Har inte haft tid att hälsa på släkt och vänner på ett tag. Haft fullt jäkla upp, men nu på lördag ska vi fara en sväng söderut för att hälsa på.

Måste ju titta på brorsans nya bil också. Han har köpt en fin en BMW.



Angelica tittar på ett uppträdande med artisten September:
- Va fan sjunger hon om en mikrofon för när man kan sjunga om kärlek?

Busade lite för hårt med Jon...
- Pappa, du måste ta det försiktigt med mig, VETTÖ!



Touchdown dance.

Vid gudarna! Det här är humor det.

SJ's kommande förändring?

Ryssarna är ju lite egna må jag då lugnt säga.

För er som gått på Hedängskolan... detta är ju inte nyheter.



Facebook-etikett #9
Politiska statusmeddelanden.

För min del är inte detta ett problem alls utan tycker det är roligt att mina vänner är engagerade politiskt. Men vet att vissa blir irriterade på politiskt oliktänkande och man bör ha som etikett att skära ned på politiska inlägg om man vet/tror det kan irritera andra.



Nu ska jag avsluta dagens blogg och fira jobbet med en god kopp kaffe och hög musik. Till helgen blir det nog någon bärs också.

En helt underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Fast bensinkostnaden för att hälsa på släkt och vänner blir ju densamma eftersom vi då istället får åka upp hit för att hälsa på släkt och vänner här ;)

2011-02-15 @ 19:43:18
URL: http://mjam.blogg.se/
Postat av: Johnny

GRATTIS KENNY !!!

2011-02-15 @ 20:38:47
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078
Postat av: Nettan

Grattis till jobbet... Lycka till!!

2011-02-15 @ 22:23:48
URL: http://sessa69.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis till jobbet å lycka till!!



Har dock tänkt på en sak ang hur du och jag jobbar. När du har jobb verkar jag inte ha något jobb och vice versa.. Får se till att ändra på det!

2011-02-16 @ 04:56:13
Postat av: Anna

Än en gång, GRATTIS! Det var på tiden att det lyser för dig igen också : )

2011-02-16 @ 14:45:31
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Erik

Grattis Kenny!!!! Och du.....Jag lovar att skaffar du lika kläder som han i "touchdown dance" så kommer du bli verkligen framgångsrik på ditt nya jobb.

Jag hoppas också att din "nya" firmasbil inte är reparerad med BILTEMA prylar,för då kommer du inte att "brumma runt" speciellt mycket :P

2011-02-16 @ 22:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0