25 juli: Förstod det...

Visste att attentaten i Norge hade något med religion att göra. Dock trodde jag det var fanatiska islamister till en början (som så gott som alla andra) men nu har även fanatiska kristna visat upp sitt fula anlete (igen kan man säga...).

Oavsett så är det en sådan stor tragedi så jag har svårt att tro detta har hänt. Mer skrämmande är att det hänt i Norden... så nära oss.

Det är som jag sagt sedan jag gick i mellanstadiet: Religion är endast till ondo och än värre är om man försöker blanda religionerna på ett och samma område. Blir det inte inbördeskrig så är det oavbrutna attacker, stora eller små, emot varandra. Det är samhället och alla medborgarna i sig som får lida av något så banalt som att två olika grupperingar slåss om att tro på olika sorters sagor.

Ja sagor! Av någon outgrundlig anledning så finns det fortfarande människor som tror på att det funnits talande ormar och att människor kan dela stora hav. Inte nog med detta kommer någon form av levende man ska följa i dessa "heliga böcker". Det levendet kan resultera i kvinnoförtryck, lemlästning och förföljning... ÄN IDAG!!!

Det kommer alltid något gott ur något ont, och jag hoppas att ledande politiker och samhällets medborgare vaknar upp och inser att vi inte kan leva i frid med fanatiska hjärntvättade människor omkring oss. Människor som använder en "helig skrift" till försvar att få sprida förstörelse omkring sig och dessutom tror, trots förstörelsen, att man gör helt rätt!!

I ett modernt sunt samhälle ska inte fanatiska religiösa människor få den plats de har. Det måste till en ändring! Vi i norra Europa har blivit förskonade från inbördeskrig och terrorattacker... men nu har det även kommit hit och det skrämmer mig rejält.


Norskarna är ett starkt folk som håller ihop väl och de kommer resa sig ur denna tragedi, det vet jag.



Haft det riktigt trevligt i Stråtjära i helgen. Fasiken va folk man träffade... hann knappt partaja och dansa =)

Det blev ett nattligt dopp i kalla Bergviken på natten efter dansen. Vi var runt 20 st som badade som småungar under natten. Massa badkrukor fanns det kvar på stranden också förståss.

Mådde riktigt bra på söndagen. Inte ett dugg bakis förutom att man var lite trött förståss. Underligt att det kan vara sådana skillnader dagen efter en fest. Ibland är man så fruktansvärt dålig med migrän o allt. Eller som nu... inte ens lite illamående. =O

Det handlar om hur mycket man rör sig och hur mycket man äter. Eventuellt, så klart, vad man dricker och vad man tål. I helgen dansades det och badades mycket plus en jävla massa mat på det. Var nog därför jag klarade mig.



Nej, den är inte äkta. Magnetskyltar över texten används när han är ute i trafiken och kör.

Den här polisen kan sin motorcykel.

Hahahaha! OMG!

10 minuter långt prank. Slutet är obetalbart.

Vilken gäsp.



Bröderna Jonsson har haft det bra hos brorsan och Linda i helgen. Jon ville självklart inte åka hem. Det var det första han sa när vi kom på söndagen. Inte ens 'hej' hann han säga =)

När vi åkte hemåt till Sandviken frågade vi Jon om allt roligt han gjort och bland annat var det att spela TV-spel förståss.

- Farbror Kennet, han var jääääävligt dålig på spel han. Jag sköt han hela tiden!



Till alla människor out there...

Ha det gott tills nästa gång och kan ni hålla er från att ha ihjäl varandra i guds namn nu ett tag??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0