17 juni: Back in business folks!

Efter 11 dagar ringde en riktig tekniker upp mig idag (och inte ngn från Sandnets support). Teknikern fixade mitt internetproblem på några få sekunder.

Problemet var att jag hade endast fått en IP adress. Jag behövde minst två för att få routern att funka (av någon anledning). Så några knapptryck senare så fick jag en extra IP adress och internet funkade utan problem!

11 dagar!!!

Några få sekunders knapptryck...

Man kan bryta ihop alltså.



Men internetkrånglet slutar inte upphöra här, trots allt...

Nu skulle jag ju få routern att dela ut internet till alla datorerna. Ett helvetes bekymmer ska jag be o få tala om. Varför vet jag inte... ej heller Håkan som kom o hjälpte mig. Men efter att vi suttit o joxat i en timme så funkade det helt plötsligt. Hade inte klarat det utan Håkan, för då hade jag till sist inte haft någon dator kvar efter att jag fått ett skapligt utbrott.

Tack Håkan! Bjuder på grillat som tack för hjälpen =)

Nu blir det lite lättare att arbeta hemifrån som jag önskat gjort sedan jag flyttade hit.



Blandade bilder från för några veckor sedan tills nu...

   

1: Jag hade den bärbara datorn i snickarboden för att lyssna på musik. Jon passade på att surfa fram lite Iron Maiden låtar.
2: Silas på sjukhuset.
3: En fakir utanför MediaMarkts jippo några helger sedan.
4: Kön vid Jäderfors Holme. Aldrig sett så mycket folk där något år tidigare.

   

1: Angelica och Silas på sjukhuset.
2: Jag och en trött Silas.
3: Full fart på IKEA.
4: Lite mindre fart på IKEA.



Lyssnar mest på nu:

Dire Straits - Brothers in arms
Bruce Springsteen & Tom Morello - The ghost of Tom Joad
Kiss - Getaway



En massa bra saker har hänt på sistone.

¤ Silas pöjken blev frisk efter sjukhusvistelsen.
¤ Flytten. Vi trivs väldigt bra (i röran) och det är roligt att komma till något nytt.
¤ Internet fixade sig.
¤ Blev erbjuden ett chefsjobb med ansvarsområde över hela Gävleborg i tisdags, men jag tackade nej. Kul att få erbjudandet men det här jobbet jag har nu är roligare och passar mig bättre.
¤ Jon fann en kompis snabbt som han trivs med.
¤ Träffat en jäkla massa vänner på kort tid.
¤ Freja trivs i nya lägenheten och även på utsidan där det ska spöas katter på löpande band.
¤ Har börjat komma ikapp på jobbet.
¤ Ingen anmärkning på besiktningen av gamla lägenheten.
¤ Har en massa skoj inplanerat framöver. Husbil, Furuvik, Vintjärn, Power Big Meet, Riga m.m.
¤ Fick tillbaka en rejäl slant på skatten.
¤ Plus en del som jag inte kan skriva om här. =P

Något som inte är så bra är att vi inte fick med oss Grimm, den ena katten, som är kvar i Stråtjära. Katterna blev bortprioriterade när Silas hamnade på sjukhus och den ena katten försvann eftersom ingen var hemma. Men på något vis får vi nog tag i honom.



Har inte hunnit snappa upp några länkar... så det får ni vara utan. Men kanske det dyker upp några i nästa blogg.

Skriver nog mer i helgen.

Nu dricks det någon bärs och en Cpt Morgan därtill och ska slappna av i denna flytthets med lite skön musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0