29 juni: Barnen är rikare än mig

Ska till banken i morrn med Jon & Silas spargris-pengar. De har mer pengar än vad jag har =)

De har två olika spargrisar och vi har inte haft en endaste aning om hur mycket vi lagt i åt dem. Vi har stoppat ner lite pengar då och då och de har även från släkten i olika valörer när de fyllt år bland annat.

Det som är väldigt underligt i detta är att...

I Jon's spargris fanns det 1220 kronor.
I Silas spargris fanns det 1219 kronor.
!!??





Vilken vecka! Jag har hållt på från morgon till kväll med både jobb och hem. Somnat ovaggad kan jag tala om. Märks knappt att vi gjort något här hemma. Men idag har jag iaf hunnit städa nedervåningen och tidigare i veckan kom fasadflaggan på plats och en av grindarna till trappen blev monterad. Silas har blivit lite nyfiken på trappen så det fick prioriteras.

På dagarna har jag farit runt till företag och även försökt tvättat företagsbilen. När jag var klar så såg den fortfarande skitig ut pga alla asfaltsstänk och prickar som var över hela bilen. For iväg till Svensk Bilvård i Gävle och de tog bort all asfalt på 30 minuter. Endast 350kr. Nu ser den ut som ny, min kära bil.

Blir nog att fara in med min privata bil också eftersom jag har absolut noll tid eller möjlighet att tvätta den själv. 350 kronor är ju inget att bråka över och så blir det riktigt gjort dessutom.



En annan bra affär hann jag med att göra idag efter jobbet. GameStop har Summersale och jag bytte in mitt gamla Xbox till den nya Xbox Slim. Tog med mig några filmer och spel som vi slutat spela också. Så jag fick ett sprillans nytt Xbox med ett spel därtill för 300 kronor =D



Har ett till Xbox liggandes. Det får Jon på sitt rum tänkte jag. Så blir det lugnt och tyst på nedervåningen. Jäklar va han och Joel kan väsnas när de spelar =)



Äppelknyckarjazz. Politiskt tråkig... men en ösig låt och speciell video.

En stam i New Guinea träffar en vit människa för första gången (1976).

Det är inte fejk... fast man kan (vill) tro det.

Fantastiskt välplacerad marknadsföring.

USA OMG



Även nästa vecka blir det full fart. Ska till Furuvik och ställa upp husbilen där. På torsdagen far vi iväg hela familjen med husbilen till Västerås för då ska jag jobba på Power Big Meet i Biltemas regi. Fick schemat idag och det blir en del roliga events som vi ska hålla i under dagarna på Johannisbergs camping.

Tror vi får fixa allt i lägenheten i höst verkar det som =)

Varenda dag, kväll och helg är uppbokad med göromål. Har bott här en månad och har hittills inte hunnit hälsat på en endaste vän eller släkting här i Sandviken. Otroligt.

Men i morrn torsdag ska ungarna till farmor så Angelica och jag får lugna ner oss och kunna hinna andas lite. Vi ska passa på att käka något gott på en restaurang under kvällen. Men vi vet inte vilken ännu. Helt Enkelt gillar jag men där har jag käkat en gång redan (bland det bästa kött jag någonsin ätit by the way) så vi tänkte testa något nytt.



Jon's närminne blir man nervös på. Man måste säga åt honom flera gånger vad han ska göra. Oftast dagdrömmer han eller tänker på något mer intressant än att lyssna på oss.

Men han minns detaljer och sådana saker man inte tror han ska minnas. Han kan till exempel höra en låt en endaste gång och jag berättar för honom vilka som sjunger. En vecka, en månad, ett halvår, ett år senare vet han vilka som sjunger när han hör låten för andra gången.

Liknande saker händer ofta. Händelser som han varit med om när han var lill-liten kommer han också ihåg.

Men om man frågar han om vad mamma sa nyss till honom eller vad han gjort under dagen/morgondagen så vet han inte eller kanske inte orkar tänka på det. Han minns det han vill minnas =)





Några bilder jag tog under midsommarhelgen i Vintjärn...

   

1: Priset som Biltema sponsrade med.
2: Silas glufsar kakor.
3: Saxofonist öser på.
4: Spontan-spelningar här och där på campingen.

   

1: Raggar'n Jon
2: Silas på äventyr.
3: Jon med sin favoritkompis - morbror Micke.
4: En inte alltför pigg Angelica =P

Stort plus för Angelicas midsommarmiddag med snaps därtill och självklart jordgubbar och grädde till efterrätt.



Får se hur de löser vårt problem med kattpissdoft i lägenheten. En sanerare var hit idag och han nämnde att de kanske får byta ut golven i vår lägenhet för att bli av med doften. Det luktar både uppe och nere på några ställen.

Våra katter har märkt att det luktar också förståss och jag hoppas de inte börjar pissa på samma ställen för att markera.

Katterna ja... på fredagsmorgonen då vi skulle stressa oss iväg till Vintjärn så fick vi reda på att vår käre fd:a granne Sofie hade lyckats fånga in Grimm som varit på rymmen iom flytten. Så jag fick börja morgonen med att fara till Stråtjära och hämta katten. Sofie hade knappt fått sovit något då deras katt var förbannad och Grimm skrek halva natten.

Grimm är nervig och jollig av sig så han sket ju självklart i buren av stress. Så från Axmarby till Sandviken fick man sitta med tröjan över näsan farandes så fort Opeln gick, 180km/h. Folk ringde säkert polisen när de såg mig... om de hann se mig, hahaha.

Men nu är han hemma i Sandviken o allt är frid och fröjd. Har kommit till ro ordentligt och kommer hem när han varit ute.





"If someone were to harm my family or a friend or somebody I love, I would eat them. I might end up in jail for 500 years, but I would eat them."
Johnny Depp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0